اخبار اقتصادی

علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل چیست؟

یکی از مسائل مرسومی که اغلب کاربران گوشی های هوشمند با آن روبرو شده اند، دیر شارژ شدن گوشی است. در برخی مواقع، متوجه می شویم که شارژ شدن باتری گوشی ما بیش از حد طول می کشد و این مشکل وقتی آزاردهنده می شود که زمان نسبتاً کمی رو در اختیار و سریعاً به گوشی...

22 اسفند 1402

نابودی تنها نقش برجسته 5 هزار ساله جیرفت ، سید منصور سید سجادی: کنارصندل جیرفت زباله دانی شده بود ، کنار صندل؛ ویرانه ای که باستان شناس ها پس از 16 سال تحویل گرفتند

خبرنگاران-مریم جلیلوند فرد: کاوش های باستان شناسی پس از 16 سال وقفه در جیرفت آغاز شد. اما سرپرست هیات باستان شناسی کنار صندل جیرفت، در حاشیه برگزاری گردهمایی سالانه باستان شناسان ایران که در موزه ملی ایران برگزار گشت، به خبرنگاران گفت، در بدو ورود به...

15 اسفند 1402

نمایش نامه خوانی ما با اثری از بهرام بیضائی

به گزارش خبرنگاران ؛ نخستین برنامه از سلسله نشست های نمایش نامه خوانی ما با نمایش نامه خوانی محمد رحمانیان از مجلس شبیه؛ ذکر مصائب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین نوشته بهرام بیضائی برگزار می شود.

21 خرداد 1402

رونمایی ترکیب هیئت مدیره نو استقلال

گزینه های هیئت مدیر باشگاه استقلال از سوی وزارت ورزش و جوانان و بعلاوه سازمان خصوصی سازی نهایی شده و از مدیران ارشد آبی پوشان به زودی رونمایی خواهد شد.

26 اردیبهشت 1402

خانه هایی که مشمول دریافت مالیات می شوند ، 4 شرط تشخیص خانه های خالی معین شد

دولت عزم خود را برای ساماندهی خانه های خالی جزم نموده است و یکی از مهم ترین ابزارها برای این موضوع، شناسایی این خانه ها و اخذ مالیات از صاحبان خانه های خالی است.

7 اردیبهشت 1402

برطرف مسدودی حساب وکالتی خودرو های داخلی

دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی از برطرف مسدودی حساب وکالتی خودرو های داخلی اطلاع داد و گفت: متقاضیان خودرو های داخلی می توانند از امروز 100 میلیون تومان مبلغ واریز شده به حساب وکالتی خودشان را برداشت نمایند.

28 فروردین 1402

نماینده مجلس: 82 ابرشرکت دولتی صورت حساب های مالی خود را ارائه نمی نمایند

شورای رقابت چه وظیفه ای دارد که اجازه می دهد خودروسازان داخلی به ویژه دو شرکت ایران خودرو و سایپا نسبت به افزایش خودرو اقدام نمایند و هر سه ماه یکبار شاهد افزایش قیمت باشیم.

22 فروردین 1402

HDR10 در برابر دالبی ویژن؛ تفاوت در چیست و کدام بهتر است؟

در سال های گذشته کیفیت فیلم ها و در کل ویدیو هایی که در خانه می توانید آن ها را دیدن کنید به طور حیرت انگیزی بهتر شده است. در همین زمینه، سرویس های استریمنگ مشهور هم از استاندارد هایی مانند HDR و دالبی ویژن پشتیبانی می نمایند که به معنای کیفیت بهتر فیلم هایی...

20 فروردین 1402

سرمایه گذاری برقی هنگفت فولکس

فولکس واگن طی پنج سال، 180میلیارد یورو برای رسیدن به هدف خودرو های برقی سرمایه گذاری می نماید. به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه فولکس واگن برای رسیدن به هدف فروش 50 درصدی خودرو های برقی در سطح دنیا تا سال 2030 کوشش می نماید، بیش از دوسوم از بودجه سرمایه گذاری...

27 اسفند 1401

گنج هایی که در گوشه و کنار مرکز خاک می خورند

آنالیز بازار املاک مرکز حاکی از آن است که قیمت املاک کلنگی در نتیجه رشد افسارگسیخته قیمت زمین سر به فلک کشیده است که طوری که یک ملک کلنگی به متراژ 480 متر در منطقه نیاوران امروز 120 میلیارد تومان قیمت دارد.

18 بهمن 1401

پلمپ شدن خانه های بومگردی بخاطر ناآگاهی سازمان ها و نهادها

مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری از تشکیل کارگروه ملی بومگردی برای تعدیل ضوابط و رفع ناهماهنگی با سایر دستگاه ها خبر داد و گفت: متاسفانه سایر سازمان ها و نهادها بومگردی ها را با خط کش هتل می سنجند در حالیکه ضوابط و استاندارد این خانه ها کاملا...

23 دی 1401

ساخت دارو با استفاده از طلای بازیافت شده از سیم کارت های قدیمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از پاپیولار ساینس، سیم کارت هایی که به تلفن شما امکان اتصال به ارائه دهنده شبکه مخابراتی را می دهند، حاوی قطعات نیکل، مس، نقره و طلا هستند. اکنون محققان امپریال کالج لندن و دانشگاه کالیاری در ایتالیا راهی کم ضرر برای بازیافت...

6 دی 1401

رشد چشمگیر خودروهای الکتریک در چین ، 99 درصد حمل و نقل عمومی شنزن از انرژی پاک تامین می گردد

شنزن چین به زودی به یکی از مراکز مهم حمل و نقل عمومی با وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل می گردد. این شهر با جمعیت 12 میلیون نفری خود انتظار دارد به زودی 99 درصد حمل و نقل خو درا با خودروهای الکتریکی عمومی سازماندهی کند.

2 دی 1401

دستیابی به 5 محصول دانش بنیان در سیمان

حسینی گفت: با رونمایی از 5 محصول دانش بنیان توانسته ایم علاوه بر ایمنی در حوزه حفاری های خشک و دریایی، هزینه ها را کاهش دهیم.

28 آبان 1401

درمان بیماری ها با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف در گیلان

والدین گیلانی می توانند با ذخیره خون بندناف نوزادان خود هنگام تولد، بیماری های احتمالی بچه ها شان را با سلول های بنیادی درمان نمایند.

24 آبان 1401

آموزش و پرورش ملزم به تعطیلی موقت مدارس در صورت شیوع آنفلوآنزا

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از کار هایی که در مجلس پیگیری شده است؛ الزام آموزش و پرورش به تعطیلی موقت مدارس در صورت شیوع بیماری آنفلوآنزا است.

13 آبان 1401

احکام رتبه بندی برای تمام معلمان صادر نشده است

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوبه ای را داشته که در صورت تصویب در صحن علنی، رتبه بندی معلمان مهرآفرین بدون شرکت در آزمون انجام خواهد شد.

2 آبان 1401

راهنمای سفر به باکو مرکز زیبای آذربایجان

باکو، بزرگترین شهر قفقاز و مرکز آذربایجان همچنین خواهر خوانده تبریز است از این رو هرساله بسیاری از گردشگران و مسافران ایرانی با پروازهای مستقیم و قیمت مناسب به این شهر سفر می کنند. اگر شما نیز قصد سفر به باکو را دارید، برای آشنایی بیشتر با این شهر با...

28 مهر 1401

تمامی شهرستان ها به بالابر گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک مجهز شدند

مدیر امور تدارکات شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از مجهز شدن تمامی شهرستان های 11 گانه استان به بالابر خط گرم فرمان از راه نزدیک اطلاع داد.

26 مهر 1401

استقبال سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از بودجه های حمایتی

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: باقی مراکز که می خواهند در ارتباط با بچه ها فعالیتی داشته باشند، باید خود را با سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و مجوز را از ما دریافت نمایند.

22 مهر 1401
تعداد: (102)