گنج هایی که در گوشه و کنار مرکز خاک می خورند

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، آنالیز بازار املاک مرکز حاکی از آن است که قیمت املاک کلنگی در نتیجه رشد افسارگسیخته قیمت زمین سر به فلک کشیده است که طوری که یک ملک کلنگی به متراژ 480 متر در منطقه نیاوران امروز 120 میلیارد تومان قیمت دارد.

گنج هایی که در گوشه و کنار مرکز خاک می خورند

به گزارش خبرآنلاین، املاک کلنگی مرکز این روز ها با قیمت سر به فلک کشیده آن ها به مثابه گنج هایی هستند که در گوشه و کنار تهران در حال خاک خوردن اند؛ بازار این املاک کلنگی با نرخ های نجومی با وجود بازدیدکنندگان بسیار، اما راکدتر از هر زمان دیگری است.

رشد بی سابقه قیمت مصالح ساختمانی در کنار افزایش قیمت زمین، سازندگان حرفه ای بازار مسکن را نیز مستاصل نموده است؛ افزایش بی سابقه قیمت مصالح ساختمانی از قبیل آهن و سیمان، صدای سازندگان را درآورده است، به گفته بسیاری از سازندگان، ساخت و ساز دیگر برای آن ها به صرفه نیست و این موضوع منجر به توقف بسیاری از پروژه های ساخت و ساز در مرکز و کشور شده است.

افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت سیمان در حالی رخ می دهد که فراوری این کالای اساسی بازار مسکن در نتیجه بحران گاز کاهش پیدا نموده است و از طرف دیگر قیمت مس نیز در بازار های جهانی افزایش پیدا نموده است که در بازار ساخت و ساز تاثیر بسزایی می گذارد.

لغو قرارداد های پیش فروش دیگر بحرانی است که سازندگان مسکن با آن روبرو شده اند؛ به گفته سازندگان مسکن نوسانات روزانه قیمت مصالح ساختمانی آن ها را مجبور می نماید تا قیمت تمام شده واحد ها را افزایش دهند، اتفاقی که در نتیجه آن سازندگان مجبور به لغو قرارداد های پیش فروش می شوند.

در نتیجه آنچه گفته شد املاک کلنگی در گوشه و کنار مرکز با وجود ارزندگی که پیدا نموده اند، دست نخورده باقی خواهند ماند.

قیمت روز املاک کلنگی مرکز در جدول زیر آمده است:

منبع: فرارو

به "گنج هایی که در گوشه و کنار مرکز خاک می خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنج هایی که در گوشه و کنار مرکز خاک می خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید