بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

نابودی تنها نقش برجسته 5 هزار ساله جیرفت ، سید منصور سید سجادی: کنارصندل جیرفت زباله دانی شده بود ، کنار صندل؛ ویرانه ای که باستان شناس ها پس از 16 سال تحویل گرفتند

خبرنگاران-مریم جلیلوند فرد: کاوش های باستان شناسی پس از 16 سال وقفه در جیرفت آغاز شد. اما سرپرست هیات باستان شناسی کنار صندل جیرفت، در حاشیه برگزاری گردهمایی سالانه باستان شناسان ایران که در موزه ملی ایران برگزار گشت، به خبرنگاران گفت، در بدو ورود به...

15 اسفند 1402

90 درصد از کار بازسازی ارگ بم به سرانجام رسیده است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 90 درصد از کار بازسازی ارگ بم به انتها رسیده است.

28 دی 1401

آیا واقعا رنگی کردن عکس های قدیمی با هوش مصنوعی جای متخصص های این رشته را می گیرد؟ نظر یک متخصص رنگی کردن عکس های دوره جنگ های داخلی آمریکا چیست؟

یک بازیابی نماینده عکس، به نام Adam AB Cannon، گاهی اوقات تا یک ماه را صرف روتوش پرتره های جنگ داخلی آمریکا می نماید، می گوید که برنامه های هوش مصنوعی که عکس های سیاه و سفید را رنگی می نمایند، نمی توانند تاریخ واقعی ثبت عکس ها را در نظر بگیرند.

17 مهر 1401

روستای حماملو ورزقان

روستای حماملو ورزقان در دهستان اوزمدل جنوبی و 13 کیلومتری غرب ورزقان واقع شده است. این روستا بدلیل دارا بودن بیش از 130سکونتگاه صخره ای دستکند موسوم به کهل در دل کوه، از اهمیت تاریخی و فرهنگی فراوان برخوردار است.تپه و گورکان حماملو، صخره پیشیک داشې، دییرمان...

14 مرداد 1401

ایران و تاجیکستان: دوستی از جنس تاریخ

خبرنگاران : هلدینگ کادوس شعبه نو خود را در شهر دوشنبه در تاجیکستان افتتاح می کند.

13 مرداد 1401

کاروانسرای قصر بهرام ، آرامشی تاریخی در دل کویر

کاروانسرای قصر بهرام شاهکار معماری دوره ساسانیان است که بهرام گور بانی ساخت آن بوده است. با خبرنگاران همراه شوید تا با هم سری به این بنای مجذوب کننده، زیر آسمان پرستاره کویر بزنیم.

11 مرداد 1401

پاسگاه ویژه گردشگران خارجی در تهران راه اندازی می گردد

معاون گردشگری استان تهران از راه اندازی نخستین پاسگاه ویژه گردشگران خارجی در شهر تهران اطلاع داد.

25 اردیبهشت 1401

بزرگترین خانه های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

آیا تا به امروز به این فکر کرده اید که بزرگ ترین عمارت های دنیا در کجا قرار دارند و صاحبان آن ها چه کسانی هستند؟ در کنار وسعت شان، برخی از این خانه ها ویژگی هایی عجیب دارند که آن ها را از سایر منازل مسکونی متمایز می کند.

28 فروردین 1401

دومین بازدید شبانه مخبر از کوی دانشگاه تهران

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری به مناسبت روز دانشجو و برای دومین بار از مجتمع های خوابگاهی دانشگاه تهران بازدید کرد.

2 بهمن 1400

مجلس در تصویب بودجه سال آینده با وزارت راه همراهی کند

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی ضمن درخواست همراهی نمایندگان مجلس برای تصویب بودجه 1401 تأکید کرد که بودجه 1401 وزارت راه و شهرسازی متناسب با مأموریت های آن تصویب گردد.

23 دی 1400

خواص کدو تنبل؛ از تقویت سیستم ایمنی بدن تا دارویی برای درمان گوارش

تهران (پانا) - کدو تنبل به عنوان یک میوه زمستانی مخاطبان خاص خود را دارد و بعضی ها معتقد هستند که منشا آن در آمریکای شمالی است.

22 آبان 1400

روستای تاریخی سُه اصفهان، دارای جاذبه کم نظیر اما ناشناخته

استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان ،مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی...

27 مرداد 1400

8 عروسک شیطانی فیلم های ترسناک؛ از آنابل تا چانکی

در این مطلب به عروسک های معروف با روح شیطانی در فیلم های ترسناک نگاهی می اندازیم.

2 مرداد 1400