طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، کیک شکلاتی مرطوب و پرطرفدار است و خوبی اش اینجاست که با استفاده از مواد کمی می توان آن را آماده کرد. با سه ماده تشکیل دهنده این کیک حاضر می گردد و جز کیک های آسان است. با هم نگاهی می کنیم به طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه سوربن. شما می توانید با یاری خرده های شکلات سوربن هم یک کیک شکلاتی خوشمزه دیگر را آماده کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه سوربن

  • شکلات صبحانه یک پیمانه
  • تخم مرغ بزرگ چهار عدد
  • آرد نصف پیمانه

طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه سوربن

مرحله اول

فر را روی درجه 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا تمام نقاط آن هم دما گردد. 1 شیشه و نیم از شکلات سوربن و 4 عدد تخم مرغ را درون یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن برقی حدود 2 تا 3 دقیقه خوب هم بزنید تا حجم آن تقریبا دو برابر گردد.

وقتی شکلات سوربن و تخم مرغ ها را با هم مخلوط می کنید مطمئن باشید که بعد از گذشت زمان حجم آن دو برابر خواهد شد. توجه داشته باشید تخم مرغ ها به پف کردن کیک یاری می نمایند، ولی برای این کار احتیاج است که خیلی خوب آن ها را هم بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را اضافه کنید. آرد را به آرامی با استفاده از لیسک به مخلوط سوربن و تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست گردد.

اضافه کردن یکدفعه آرد باعث سفت شدن کیک می گردد پس آن را کم کم اضافه کنید و هم بزنید و این کار را ادامه دهید تا جایی که مخلوط همچنان تر بودن خود را حفظ کند.

مرحله سوم

خمیر آماده شده است حالا ضروری است ظرف کیکتان را چرب کنید و خمیر را درون آن بریزید. همه طرف ظرف را خوب چرب کنید سپس یک قطعه کاغذ روغنی درون ظرفتان بذارید و آن را نیز کمی چرب کنید این کار یاری می نماید که کیک به ظرف شما نچسبد و هنگام درآوردن آن به مشکل بر نخورید.

40 دقیقه آن را در فر قرار دهید. بعد از 20 دقیقه ظرف را در فر بچرخانید تا همه جای کیک خوب پخته گردد. از بویی که در آشپزخانه پخش شده لذت ببرید. کیک باید از همه جهات پف نموده باشد. ظرف را خارج کنید و اجازه دهید کیک خنک گردد.

مرحله چهارم

کیک را با شکلات سوربن بپوشانید و سرو کنید. کیک را از فر خارج کنید حدود 15 دقیقه به آن موقع دهید تا خنک گردد بعد از اینکه خوب خنک شد روی آن را با سوربن بپوشانید و سرو کنید.

بعد از اینکه کیک خنک شد روی آن را با شکلات سوربن بپوشانید.کیک را درون ظرف سرو قرار دهید و همراه قهوه و چایی از دوستانتان پذیرایی کنید و لذت ببرید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید