با این 17 ترفند از شر گره خوردن موها خلاص شوید

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، سیناپرس/ گره خوردن مو زمانی رخ می دهد که موها خشک و آسیب دیده باشد؛ خلاص شدن از شر این گره ها چندان آسان نیست و اگر حوصله به خرج ندهید، امکان دارد موهای شما بیشتر آسیب ببینند.

با این 17 ترفند از شر گره خوردن موها خلاص شوید

یک تار موی سالم با داشتن لایه کوتیکول، ظاهری یکدست و نرم دارد و می تواند رطوبت را در خود حفظ کند اما اگر لایه کوتیکول مو آسیب ببیند، ظاهر موها ناهموار و تارهای مو شنماینده می گردد و نمی تواند رطوبت را در خود نگه دارد.

در حال حاضر عوامل مختلفی مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، آسیب های شیمیایی ناشی از رنگ زدن، دکلره کردن یا هایلایت کردن مو، حالت دادن مو با دستگاه های حرارتی، شست و شوی بیش از حد موها، برس کشیدن محکم و خشن موها، رسیدگی نکردن به موخوره، آب سخت، خوابیدن با موهای باز، استفاده نادرست از حوله در زمان خشک کردن موها و شستشوی موها با آب تصفیه نشده یا حاوی کلر باعث آسیب دیده شدن و گره خوردن مو می شوند. در ادامه چند ترفند حیاتی برای باز کردن گره های مو بازگو می کنیم.

چگونه موهای گره خورده را باز کنیم؟

موهای خود را مرتب کوتاه کنید: موهای آسیب دیده تمایل بیشتری به گره خوردن دارند. کلید رهایی از این مشکل کوتاه کردن مرتب موها است.

از روبان و کش سر های پلاستیکی استفاده نکنید: استفاده از روبان های لاستیکی و کش سر های پلاستیکی باعث کشیده شدن تارهای مو می شوند بنابراین بهتر است از کش سر های غیر پلاستیکی بهره ببرید.

از شانه های دانه درشت چوبی بهره ببرید: همواره از شانه های دانه درشت که از مواد طبیعی مانند چوب ساخته شده اند بهره ببرید این شانه ها باعث می شوند الکتریسته موهای شما کمتر شده و موهای نرم تر داشته باشید.

پیش از خوابیدن موهایتان را ببافید: بافتن موها پیش از خواب نه تنها آسیبی به آنها نمی زند بلکه از گره خوردن موها پس از بیداری هم جلوگیری می نماید.

موهایتان را پیش از حمام شانه کنید: موهایتان را قبل استفاده از شامپو حتما شانه بزنید؛ شانه زدن مو پیش از حمام کردن باعث می گردد تا هنگام شستشوی آلودگی ها، موها صاف تر باشد، کمتر گره بخورد و آسیب پذیری آنها کاهش یابد.

از شامپوی بدون سولفات بهره ببرید: برای جلوگیری از خشک شدن موهایتان از شامپوی بدون سولفات بهره ببرید؛ این شامپوها چربی طبیعی پوست و موی شما را از بین نمی برند.

موهایتان را با آب سخت نشویید: تارهای مو در مجاورت آب سخت یا حاوی کلر به سرعت خشک و شنماینده می شوند بنابراین از یک سر دوش دارای فیلتر های حذف نماینده سختی آب بهره ببرید.

موهایتان را چنگ نزنید: هنگام استفاده از شامپو موهایتان را چنگ نزنید بلکه به آرامی ماساژ دهید.

از نرم نماینده بهره ببرید: پس از هر بار شامپو کردن موها از نرم نماینده بهره ببرید. نرم نماینده ها یک لایه چربی روی مو ایجاد می نمایند و باعث براق شدن و نرم شدن مو می شوند. بعلاوه شانه کردن و آرایش کردن مو را راحت تر می نمایند.

با دست گره موهایتان را باز کنید: پس از حمام، موهایتان را با دست مرتب کنید و آنها را در یک حوله بپیچید اما زیاد آنها را مالش ندهید زیرا باعث می گردد دوباره درهم گره بخورند.

موهایتان را با حوله مالش ندهید: وقتی موهای خیس خود را با حوله پنبه ای مالش می دهید، موهایتان شنماینده تر می گردد و کوتیکول موی شما آسیب می بیند. به جای این کار می توانید حوله میکروفیبر یا تی شرت نخی را دور سرخود بپیچید تا کم کم رطوبت را جذب کند.

از روغن های طبیعی بهره ببرید: برای چرب کردن موهایتان از روغن های طبیعی مانند نارگیل، بادام شیرین، جوجوبا و آرگان بهره ببرید. این روغن ها علاوه بر رساندن مواد مغذی مورد احتیاج موی شما، آن ها را نرم و یکدست می نمایند.

از سرکه سیب بهره ببرید: پس از شست و شوی موها در حمام به مقدار مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط نموده و روی موها بریزید.

به موهایتان ماسک مو بزنید: دلیل اصلی استفاده از ماسک مو جذب و ترمیم دوباره رطوبت از دست رفته موهاست زیرا رطوبت نداشتن کافی مو دلیل اصلی گره خوردن مو است.

موهایتان را اتو نکشید: اصلا روی موهایتان اتو نکشید و برای استفاده از سشوار حتما از باد ملایم آن بهره ببرید. برای خشک کردن موها با سشوار هم فقط باید ریشه مو را خشک کنید. ساقه و نوک موها باید کمی مرطوب بمانند و خود به خود خشک شوند.

کمتر از رنگ مو بهره ببرید: مواد شیمیایی رنگ موها باعث از بین بردن فوتیکول ها شده و با نفوذ به لایه داخلی مو موجب از دست دادن رطوبت مو، گره خوردن و کشیدگی موها به هنگام شانه زدن می گردد.

از رو بالشی ساتن بهره ببرید: پارچه های نخی باعث ایجاد الکتریسیته در موهایتان شده و اوضاع موهایتان را بدتر می نماید بنابراین بهتر است از رویه بالش ساتن برای کاهش الکتریسیته موهایتان بهره ببرید.

منبع: همگردی

به "با این 17 ترفند از شر گره خوردن موها خلاص شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 17 ترفند از شر گره خوردن موها خلاص شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید