GB110؛ سوپرکار برتونه به مناسبت صد و دهمین سال تاسیس این شرکت

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، برتونه، خودروساز ایتالیایی با انتشار عکس هایی از فراوری یک سوپرکار به مناسبت صد و دهمین سال تاسیس این شرکت اطلاع داد. برتونه میخواهد با این ماشین که نامش GB110 است، پس از یک دوره ورشکستگی دوباره فعالیتش را از سر بگیرد.

GB110؛ سوپرکار برتونه به مناسبت صد و دهمین سال تاسیس این شرکت

برتونه یکی از قدیمی ترین نام ها در صنعت خودرو است. این شرکت در سال 1912 در شمال ایتالیا به وسیله جیوانی برتونه تاسیس شد. کارخانه ابتدا برای مشتریانش ماشین های سفارشی و مسابقه ای می ساخت، اما پس از جنگ جهانی دوم تمرکزش بیشتر بر طراحی ماشین برای خودروسازان دیگر بود.

برتونه برای بسیاری شرکت ها از جمله فراری، فیات، مرسدس-بنز، سیتروئن و آستون مارتین ماشین طراحی نموده است. لامبورگینی کانتاچ از مهم ترین ماشین هایی است که به وسیله این استودیو طراحی شده است. از ماشین هایی که در بازار ایران فروخته شده، سیتروئن زانتیا و دوو اسپرو به وسیله برتونه طراحی شده است.

قدرت موتور برتونه GB110 هزار و صد اسب بخار است

برتونه در سال 2014 ورشکست شد تا دو سال پیش که دو برادر ایتالیایی شرکت را خریدند و این مارک را دوباره به عنوان یک خودروساز احیا کردند.

برتونه می گوید در ساخت ماشین از قطعات یک خودروساز آلمانی استفاده نموده، اما نامی از آن نبرده است. به گفته کارخانه قدرت GB110 هزار و صد اسب بخار و حداکثر سرعتش 380 کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ماشین هم 2/79 ثانیه اعلام شده است.

Bertone GB110

برتونه هنوز قیمت ماشین را اعلام ننموده و فقط گفته از آن تنها 33 دستگاه خواهد ساخت.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "GB110؛ سوپرکار برتونه به مناسبت صد و دهمین سال تاسیس این شرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "GB110؛ سوپرکار برتونه به مناسبت صد و دهمین سال تاسیس این شرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید