معروف ترین غذاهای صربستان

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، 6 غذای معروف صربستان

کشور زیبای صربستان یک مقصد فوق العاده برای گذراندن تعطیلات خصوصا در تابستان است. این کشور دیدنی و توریستی، به تازگی ویزا خودش را برای ایرانیان لغو نموده است و می توانید به راحتی و بدون احتیاج به ویزا، با پاسپورت ایرانی به آن سفر کنید. صربستان مردمان مهمان نواز و خونگرمی دارد که باعث می شوند سفرتان به این کشور به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل بشود. اگر قصد سفر به صربستان را دارید، با خبرنگاران همراه باشید تا با معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای صربستان آشنا شوید.

معروف ترین غذاهای صربستان

1- سارما (Sarma)

قدمت سارما یا رول کلم، به دوران امپراتوری اتومان بر می گردد. این غذای خوشمزه که از گوشت چرخ نموده و کلم سفید تهیه می گردد، امروزه درصربستان هواداران زیادی دارد و آن را ملکه غذاهای صربی می دانند. در صربستان هر سرآشپزی دستور مخفی و مخصوص خودش را برای پخت خوشمزه ترین سارما دارد.

2- همبرگر صربستانی

همبرگر صربستانی یکی از غذاهایی است که نه فقط در صربستان، بلکه در کل اروپا هواداران زیادی دارد. این غذای هیجان انگیز از گوشت مخلوط کبابی به همراه گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات دیگر، به همراه نان مخصوص سومن یا لپینجا سرو می گردد. این غذای خوشمزه را در بیشتر شهرهای صربستان می توانید پیدا کنید.

خرید بلیط هواپیما به بلگراد، صربستان

3- استیک پر شده (Karađorđeva steak)

این غذا نه تنها در صربستان بلکه در جهان هواداران زیادی دارد. این غذا از گوشت، آرد، تخم مرغ و نان تهیه می گردد. گفته می گردد این استیک اولین بار به وسیله سرآشپزMica Stojanovic برای تحت تاثیر قرار دادن مهمان هایش پخته شد و می گردد گفت که در این کار کاملا پیروز عمل نموده است. امروزه این غذا به عنوان یکی از معروف ترین غذاهای صربی در جهان شناخته می گردد.

4- چواپی (Cevapcici)

چوابی را می گردد پادشاه غذاهای صربی دانست. این غذا در مهمانی ها، مراسم های مختلف، پیک نیک و به عنوان غذایی سنتی در رستوران ها سرو می گردد. این غذا را می توانید در بیشتر نقاط صربستان پیدا کنید. اگر عاشق غذاهای گوشتی هستید، با اولین گازی که از این غذا می زنید عاشقش می شوید! این غذای خوشمزه به همراه سیب زمینی سرخ نموده و سالاد گوجه فرنگی و کمی پیاز سرو می گردد.

5- موساکا (Musaka)

موساکای صربستانی تا حد زیادی به موساکای معمولی شباهت دارد. تنها تفاوت این غذا با موساکای معمولی این است که در تهیه آن از لایه های سیب زمینی به جای بادمجان استفاده می نمایند. این غذا از گوشت ادویه دار و سیب زمینی تشکیل می گردد و ظاهر هوس انگیزی هم دارد. موساکا را می توانید به همراه سالا فصل نوش جان کنید.

6- آیوار (Ajvar)

آیوار بدون شک از معروف ترین پیش غذاهای صربستانی است. این پیش غذای خوشمزه که تقریبا با تمام غذاها همراه می گردد، از بادمجان، فلفل دلمه ای قرمز و سیر تهیه می گردد و به همراه نان خورده می گردد. در صربستان به این پیش غذا، سالاد صربی هم می گویند. اگر به صربستان سفر کردید امتحان کردن این پیش غذای معروف را از دست ندهید.

منبع: الی گشت

به "معروف ترین غذاهای صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذاهای صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید