دستیابی به 5 محصول دانش بنیان در سیمان

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، حسینی گفت: با رونمایی از 5 محصول دانش بنیان توانسته ایم علاوه بر ایمنی در حوزه حفاری های خشک و دریایی، هزینه ها را کاهش دهیم.

دستیابی به 5 محصول دانش بنیان در سیمان

آقای حسینی گفت: ایران به عنوان دومین دارنده مخازن هیدروکربنی دنیا، صنعت نفت در اقتصاد ایران جایگاه ویژه ای دارد. کمااینکه درگذشته کشور نفت خیز ایران از صفر تا صد عملیات اکتشاف، فراوری، پالایش و پتروشیمی در اختیار شرکت های خارجی بود، اما اکنون به مرز های خودکفایی در این صنعت راهبردی نزدیک شده ایم.

به گفته مدیرعامل سیمان تهران سیمان کاری چاه های نفت و گاز، بخش مهمی از عملیات تکمیلی حفاری چاه است و تاثیر کیفیت سیمانکاری در افزایش طول عمر چاه نفت بسیار زیاد است؛ بنابراین سیمان کاری را می توان از مهم ترین خدمات در طول عملیات حفاری چاه های نفت یا گاز به شمار آورد.

او می گوید: عمر چاه، اندازه فراوری و مدت بهره دهی آن به اندازه وسیع بستگی به درجه موفقیت این خدمات دارد. علاوه بر مسئله ایمنی و کاهش هزینه در حفاری های خشکی و دریایی، مسئله زیست محیطی مربوط به مواد شیمیایی به دلیل حفاظت سفره آب ها در حین و پس از حفاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسینی گفت: سیمان تهران اولین فراورینماینده سیمان حفاری چاه نفت در خاورمیانه است و در طول 7 دهه همیشه متعهد به فراوری مستمر و با کیفیت این محصول بوده و در طول این مدت علاوه بر ارتقاء کیفیت سیمان های فراوریی سعی در برطرف سایر احتیاج های صنعت نفت در بخش سیمانکاری چاه نفت و گاز داشته است.

او گفت: سال جاری هم با راه اندازی بخش نوآوری و فعالیت های دانش بنیان شهدای سیمان تهران، علاوه بر کوشش در بومی سازی احتیاج های صنعت سیمان، در حوزه فرآیند سیمان کاری چاه نفت نیز اقدامات ارزشمندی صورت پذیرفته است.محصولات دانش بنیانی که امروز فراوری شده شامل سیمان فوق سبک، سیمان الاستیک، سیمان تقویت شده، سیمان هوشمند خودترمیم شونده، سیمان هوشمند خودحسگر است که مزایای این محصولات، افزایش طول عمر چاه، کاهش هزینه های تعمیرات و حفاری چاه ­های نفت و گاز، افزایش فراوری نفت و گاز در چاه­ هایی که از این سیمان ها استفاده می نمایند، است.

پیش از این هم الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با ارزشمند دانستن دست آورد های نو شرکت سیمان تهران در حوزه دانش بنیان، تاثیر این محصولات بر کیفیت و کمیت فراوری چاه های نفت و گاز را با اهمیت دانست.

او اعلام نموده بود در مسیر دستیابی به محصولات دانش بنیان آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد احتیاج سنجی و سپس ورود خود شرکت های فراوریی و صنعتی به این عرصه است و امروز شاهد این مهم در شرکت سیمان تهران هستیم.

وبلاگ دانلود سرا مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دستیابی به 5 محصول دانش بنیان در سیمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به 5 محصول دانش بنیان در سیمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید