این فرد به نام خصوصی سازی 1000 واگن را با خودش برد

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که واگذاری ها در قالب خصوصی سازی به نااهل، شرکت ها را به فنا می دهد، گفت: شرکت ریلی رجا 7 سال است که حق دسترسی به ریل را به راه آهن پرداخت نکرده است.

این فرد به نام خصوصی سازی 1000 واگن را با خودش برد

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، سیدمیعاد صالحی در نشست خبری در پاسخ به این سوال مبنی بر شرایط قطارهای حومه ای و مطالبات ادعایی شرکت حمل ونقل ریلی رجا از راه آهن، اظهار کرد: شرکت رجا حدود 13 سال قبل خصوصی سازی شد که هنوز تبعات منفی آن به جای مانده است.

وی با تاکید بر این که موافق واگذاری شرکت ها در قالب خصوصی سازی هستم اما به اهل آن، ادامه داد: واگذاری به نااهل شرکت ها را به فنا می دهد. ما موافق خصوصی سازی درست هستیم.

صالحی با یادآوری این که در فرآیند خصوصی سازی دو اتفاق ناگوار افتاد، گفت: یکی اختصاصی سازی بود و دیگری خصولتی سازی. در اختصاصی سازی فردی که یکی از مدیران راه آهن بوده زمانی که رفت بدون پرداخت یک ریال 1000 واگن را به نام خصوصی سازی با خودش برد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که در خصوصی سازی، افراد یا سازمان ها باید علاوه بر این که صلاحیت داشته باشند باید به حوزه (مثلا ریلی) هم علاقه مند باشند، افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای این افراد و سازمان ها فرش قرمز پهن خواهد نمود.

صالحی با اشاره به این که از همان روز اول تامین اجتماعی هیچ علاقه ای به برداشتن شرکت حمل ونقل ریلی رجا نداشت و با اجبار این کار پیش رفت، توضیح داد: بنده در دولت کنونی بارها با وزر سابق کار، سرپرست و وزیر کنونی این وزارتخانه مکاتبه و اعلام نموده ام اگر رجا را می خواهید باید به آن تزریق نقدینگی داشته باشید اگر هم آنرا نمی خواهید به آنکه آنرا می خواهد واگذارش کنید.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که حدود 50 درصد قطارهای مسافری کشور در شرکت رجاست، گفت: با آنکه وزارت کار (تامین اجتماعی) اعلام نموده شرکت حمل ونقل ریلی رجا برای آنها اولویت صدم هم نیست اما این شرکت برای راه آهن اولویت اول است.

وی با یادآوری این که خصوصی سازی تراورس 7000 نفر را به خاک سیاه نشاند، اظهار کرد: خصوصی سازی ها بلای جان راه آهن شده است.

صالحی بعلاوه با اعلام این که شرکت ریلی رجا 7 سال است که حق دسترسی به ریل را پرداخت ننموده از بدهی 1000 میلیارد تومانی این شرکت به راه آهن اطلاع داد و گفت: علاوه بر این رجا اجاره لکوموتیوها را هم نمی دهد. از وزارت کار خواهش می کنیم به این معضل رسیدگی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "این فرد به نام خصوصی سازی 1000 واگن را با خودش برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این فرد به نام خصوصی سازی 1000 واگن را با خودش برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید