از آبگرم درمانی تا هیجان پل معلق در خلخال

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، موقعیت جغرافیایی شهر خلخال بسیار ویژه است؛ به همین علت در این شهر شاهد آب وهوای منحصربه فردی خواهید بود.

از آبگرم درمانی تا هیجان پل معلق در خلخال

خلخال را می توانیم یکی از شهرهای کوهستانی استان اردبیل به حساب بیاوریم که توانسته است معروفیت و محبوبیت زیادی بین گردشگران به دست بیاورد. جاهای تماشای خلخال اردبیل می توانند حس خوبی را به شما و سایر مسافران القا نمایند. از آنجایی که خلخال در جنوبی ترین بخش اردبیل قرار گرفته است، می توانیم آن را همسایه زنجان بنامیم. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

پل معلق پیرتقی

از جاذبه های تماشای خلخال می توانیم به پل معلق پیرتقی اشاره داشته باشیم. تاریخچه احداث این پل مربوط به قرن 19 میلادی است. زمانی که از این پل عبور می کنید، می توانید از یک لذت و هیجان فوق العاده بهره مند شوید. عکاسان زیادی مشتاق ثبت تصاویر منحصربه فرد از این پل و جاذبه های اطراف آن هستند.

پل پردلیس؛ از جاذبه های تماشای خلخال اردبیل

حالا به یکی دیگر از جاهای تماشای خلخال اردبیل می رسیم. میانه و اردبیل با یک مسیر شاهراه به یکدیگر وصل شده اند. در این مسیر یک پل با نام پردلیس قرار گفته است. طول این پل به 94 متر می رسد و در زمان های گذشته تنها راه ارتباطی بین میانه و اردبیل به حساب می آمد. این پل در تاریخ اهمیت بالایی داشته است؛ به همین علت در سال 1390 نام آن در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

روستای گردشگری لرد

بدون شک یکی از برترین جاهای تماشای خلخال اردبیل، روستای گردشگری لرد است. دلایل مختلفی وجود دارند که باعث معروفیت این روستا شده اند. چشمه آبشار سیبیه خانی مهم ترین گزینه ای است که می توانیم از آن یاد کنیم. به علت زیبایی هایی که به واسطه باغ های گردو، سیب و آلبالو ایجاد شده اند، مسافران زیادی برای رفتن به این روستا برنامه ترتیب می دهند.

قله آق داغ؛ از جاهای تماشای خلخال اردبیل

با ارتفاع 3303 به عنوان دومین کوه بلند اردبیل از آن یاد می گردد. در دامنه این کوه می توانید شاهد انواع گل ها همانند ریحان و آویشن باشید. به ارتفاع 2100 متری بروید، می توانید شاهد یک چشمه جاری باشید که آب بسیار گوارایی دارد. مردمی که در این محل زندگی می نمایند معتقد هستند با نوشیدن آب این چشمه غذا سریع تر هضم شده و در نهایت سلامت دستگاه گوارش شما تامین خواهد شد.

آبگرم گیوی

آبگرم گیوی در مجاورت رودخانه هیرو چای قرار گرفته است. بعلاوه گردش پرندگان به زیبایی این چشم انداز افزوده است؛ به همین علت عکاسان زیادی برای ثبت تصاویر زیبا به این منطقه سفر می نمایند. بر اساس اعتقاداتی که مردم محلی دارند، آب این جاذبه از خاصیت درمانی برخوردار است؛ به گونه ای که بیماران پوستی و مفصلی برای درمان می توانند به این مکان بیایند.

غار هفت خانه؛ از جاهای تماشای خلخال اردبیل

غار هفت خانه که با نام یدی دام نیز شناخته شده است، در روستای گرم خانه واقع شده است. گفتنی است در حال حاضر از این غار، به عنوان یکی از زیباترین مکان های گردشگری خلخال یاد می گردد. وقتی به این غار وارد شوید، می توانید شاهد آثار اقامت انسان های اولیه باشید. اگر به ایرانگردی علاقه دارید، کلیسای وانک، زیبایی بی نظیر + ویدیو را ببینید.

سخن آخر

خلخال از شهرهای اصلی اردبیل به شمار میرود و یکی از همسایه های زنجان است. جاهای تماشای اردبیل خلخال طیف گسترده ای از سلیقه ها را پوشش می دهد و افراد می توانند در فصول مختلف به این مکان ها سفر نمایند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری عجیب وغریب ترین مقاصد گردشگری جهان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "از آبگرم درمانی تا هیجان پل معلق در خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آبگرم درمانی تا هیجان پل معلق در خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید