وقتی قانون اجرا نمی گردد و ممیزها مالیات را سلیقه ای می بندند

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: متأسفانه سازمان امور مالیاتی، اصلاح قانون مالیات های مستقیم را کامل اجرا نکرده و برای دریافت مالیات، همچنان ممیز محور عمل می نماید که به صورت سلیقه ای، مالیات کم و زیاد می گردد.

وقتی قانون اجرا نمی گردد و ممیزها مالیات را سلیقه ای می بندند

آقای مصطفی طاهری گفت: اجرای سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی حدود یک سال عقب افتاده و یکی از پرونده های کمیسیون اصل 90 مجلس، پیگیری اجرای درست قانون اقتصادیات های مستقیم است. دریافت اقتصادیات باید هوشمند و سامانه محور باشد.

این گفته در حالی مطرح می گردد که مجلس سال 94 قانون اقتصادیات های مستقیم را اصلاح نموده اما نمایندگان می گویند بخش هایی از آن پس از حدود 6 سال اجرایی نشده است.

بر اساس بخشی از این اصلاحات که با عنوان ماده 169 مکرر قانون اقتصادیات های مستقیم شناخته می گردد، باید پایگاه اطلاعات اقتصادیات دهندگان با هدف شفافیت فعالیت های اقتصادی و یکپارچگی اطلاعات اقتصادیاتی تشکیل گردد.

این پایگاه، اطلاعات اقتصادی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی را در سازمان امور اقتصادیاتی را ثبت می نماید.

بر اساس بخش دیگری از این قانون، وزارت راه و شهرسازی مسئولیت ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور را بر عهده داشته تا مالکان و ساکنان واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری شناسایی شوند و با دسترسی سازمان امور اقتصادیاتی به اطلاعات واحدها و معاملات املاک، شرایط دریافت اقتصادیات به وجود بیاید.

با این حال 23 فروردین ماه، آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که اقتصادیات بر خانه های خالی که تا به امروز دریافت شده، کمتر از یک درصد مشمولان این اقتصادیات است.

آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی هم از تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان این وزارتخانه، سازمان بازرسی و سازمان امور اقتصادیاتی خبر داده که تا 2 هفته آینده نواقص سامانه املاک و اسکان با حضور سازمان امور اقتصادیاتی آنالیز نمایند.

24 فروردین سال جاری، رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور هم گفت اجرای مطلوب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اولویت این سازمان است؛ آقای منظور اجرا نشدن این قانون را به دلیل اهمال دولت قبلی دانست.

وبلاگ دانلود سرا سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وقتی قانون اجرا نمی گردد و ممیزها مالیات را سلیقه ای می بندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی قانون اجرا نمی گردد و ممیزها مالیات را سلیقه ای می بندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید