صدور احکام تازه حقوق بازنشستگان در شهریورماه

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، دهقان کیا در خصوص مابه التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی گفت: قرار است عقب افتادگی 5 ماه گذشته، از فروردین تا مرداد، از مهرماه به مرور پرداخت گردد.

صدور احکام تازه حقوق بازنشستگان در شهریورماه

دهقان کیا در مورد فرایند افزایش حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان حداقل بگیر 57 درصد و بازنشستگان سایر سطوح 38 درصد بعلاوه 515 هزار تومان برای سال 1401 معین شد و به تصویب رسید.

وی با اشاره به قانون بودجه سال 1401، گفت: متاسفانه در این قانون بندی آمده بود که همین مسئله حقوق اختلاف کانون عالی بازنشستگان و دولتمردان بود که رایزنی ها برای اصلاح یک ویرگول در بخشی از تبصره قانون بودجه 1401 در دستور کار نهاده شد.

وی ادامه داد: در ادامه و با توجه به اهمیت حقوق بازنشستگان سایر سطوح، جلساتی با نمایندگان مجلس و کمیسیون های اجتماعی، مالی، هیئت رئیسه مجلس، در دستور کانون عالی بازنشستگان نهاده شد.

به گفته دهقان کیا پیرو جلسات متعدد، در نهایت کانون عالی بازنشستگان بر اجرای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مُصر بوده و در نهایت مصوبه به هیئت دولت ارجاع داده شد.

وی گفت: در هیئت دولت نیز تیم مالی با افزایش 38 درصدی سازمان تامین اجتماعی مخالفت نموده و عنوان کردند که این بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری و لشکری بایستی افزایش 10 درصدی را در حقوقشان در سال 1401 داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: کانون عالی بازنشستگان علیرغم موانع و مشکلاتی که وجود داشت جلسات خود را با روسای کمیسیون اجتماعی و مالی مجلس و بعلاوه وزیر اقتصاد و معاون اجرایی ریاست مجلس ادامه داد و این در حالی بود که شخص رئیس جمهور نیز به صورت ویژه به این موضوع ورود پیدا نموده بود.

دهقا ن کیا گفت: هفته گذشته و در خلال برگزاری جلسه مجمع کانون عالی بازنشستگان در گیلان، آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه خبر خوشی را مبنی بر موافقت و افزایش 38 درصدی بعلاوه 515 هزار تومان برای بازنشستگان سایر سطوح اظهار داشت.

وی گفت: در این جلسه دو خبر دیگر از سوی سرپرست وزارت رفاه اعلام شد که یکی از آن ها واگذاری سهام شرکت های سرمایه گذاری به بازنشستگان بود و دیگری برنامه ریزی جهت خانه دار شدن بازنشستگان تامین اجتماعی بود که امیدواریم این موارد نیز به صورت ویژه مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: امیدواریم سود شرکت هایی در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد که از شرکت های سودآور باشند نه از شرکت های زیان آور که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

دهقان کیا در مورد زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی، اظهار کرد: در همین زمینه قرار است احکام نو بازنشستگان در شهریورماه صادر و حقوق آن ها بر اساس آن پرداخت گردد. بعلاوه عقب افتادگی 5 ماه گذشته از فروردین تا مرداد، قرار است از مهرماه به مرور پرداخت گردد.

وبلاگ دانلود سرا اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدور احکام تازه حقوق بازنشستگان در شهریورماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور احکام تازه حقوق بازنشستگان در شهریورماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید