فیس بوک به متا تغییر نام داد

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، شرکت فیس بوک گفت در تغییر برندی که به ساخت فضای مجازی مشترک متاورس متمرکز است، از این پس متا (Meta) نام خواهد گرفت.

فیس بوک به متا تغییر نام داد

این تغییر نام همزمان با نبرد بزرگترین شرکت رسانه اجتماعی دنیا با نقدها نمایندگان مجلس و رگولاتورها در مورد قدرت بازار این شرکت، تصمیمات الگوریتمی و نظارت بر رفتارهای خلاف در پلتفرم هایش انجام می گیرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در کنفرانس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این شرکت که به صورت زنده پخش می شد، خاطرنشان کرد نام نو منعکس کننده بلندپروازی های این شرکت برای ساخت متاورس به جای نام یک سرویس رسانه اجتماعی است.

واژه متاورس نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی استفاده شد و اکنون توجهات را در سیلیکون ولی جلب نموده و به ایده فضای مجازی مشترکی اشاره دارد که در آن می توان با استفاده از دستگاه های مختلف، به افراد دسترسی پیدا کرد.

زاکربرگ گفت: در حال حاضر برند ما به شدت مرتبط به یک محصول است که نمی تواند احتمالا معرف همه کارهایی باشد که اکنون انجام می دهیم حتی اگر نخواهیم آینده را در نظر بگیریم.

این شرکت که سرمایه گذاری زیادی در واقعیت مجازی و افزوده انجام داده است، خاطرنشان کرد این تغییر، اپلیکیشن ها و فناوری های مختلف را تحت یک برند نو قرار می دهد. این شرکت ساختار سازمانی خود را تغییر نمی دهد.

این غول فناوری که حدود 2.9 میلیارد کاربر ماهانه دارد، با تفحص فزاینده از سوی نمایندگان مجلس و رگولاتورها روبرو شده است. در نوترین جنجال، فرانسس هوگن، کارمند سابق و افشاگر فیس بوک اسنادی را منتشر کرد که به گفته وی، نشان می دهد شرکتش سود خود را به ایمنی کاربر ترجیح داده است. زاکربرگ اوایل هفته جاری گفت این اسناد برای ترسیم یک تصویر نادرست مورد استفاده قرار گرفته اند.

این شرکت در یک پست وبلاگ خاطرنشان کرد میخواهد معامله نو سهام با نشانگر MVRS را از اول دسامبر شروع کند. فیس بوک روز پنج شنبه علامت نوی را در دفتر مرکزی خود در منلو پارک کالیفرنیا رونمایی کرد و یک شکل بی نهایت آبی را جایگزین لوگوی لایک کرد.

ارزش سهام فیس بوک در اواخر معاملات بعدازظهر پنج شنبه بیش از سه درصد صعود کرد.

فیس بوک اوایل هفته جاری خاطرنشان کرد واحد سخت افزاری فیس بوک رئالیتی لَبز این شرکت که مسئول کوشش های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است، به یک واحد جداگانه تبدیل می گردد و سرمایه گذاری فیس بوک در این واحد، مجموع سود عملیاتی سال جاری را حدود 10 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

زاکربرگ در مصاحبه با نشریه فناوری اینفورمیشن گفت: در نظر ندارد به عنوان مدیرعامل کناره گیری کند و هنوز درباره مستقل کردن این واحد به طور جدی تصمیم نگرفته است.

این واحد اکنون رئالیتی لَبز نام خواهد داشت. فیس بوک استفاده از برند آکیلیس برای هدست واقعیت مجازی خود را متوقف نموده و این محصولات را متا خواهد نامید.

فیس بوک سال جاری تیم محصولی تشکیل داد که به متاورس متمرکز است و اخیرا برنامه هایی را برای استخدام 10 هزار نفر در اروپا در مدت پنج سال آینده برای کار روی این پروژه رونمایی کرد. معروفیت فیس بوک در سال های اخیر بر سر مسائل مختلف نظیر مدیریت اطلاعات کاربران، سیاست هایش در مورد اعمال خلافی مانند اطلاعات نادرست سلامتی، گفتار خشونت آمیز و نفرت پراکنی مخدوش شده است. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هم شکایت ضد انحصارطلبی علیه فیس بوک به علت شیوه های ضد انحصارطلبی تنظیم نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، زاکربرگ گفت: نام نو که از واژه یونانی به معنای فراتر می آید، نمایانگر آن است که همواره چیز بیشتری برای ساختن وجود دارد.

وی بعلاوه اظهار کرد: نام نو منعکس کننده آن است که به مرور کاربران دیگر نیازی به استفاده از فیس بوک برای استفاده از سرویس های دیگر این شرکت ندارند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "فیس بوک به متا تغییر نام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک به متا تغییر نام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید