راه چاره ساخت سریع ترین ساختمان !

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، رپرتاژآگهی - چنانچه صحبت از سازه های سبک و سرعت اجرا پیش بیاید حتما نامی از سازه ال اس اف و سازه CFS به میان خواهد آمد. در این مقاله علت استفاده از این سازه ها و چرایی استفاده از این نوع سازه ها و همچینن مقایسه آنها با سازه های فولادی و بتنی مورد آنالیز قرار گرفته است.

راه چاره ساخت سریع ترین ساختمان !

ساخت سریع ساختمان یکی از عمده ترین مسائلی است که در ساختمان سازی وجود دارد. بحث سرعت اجرا و بعلاوه کیفیت ساخت است. این موضوع تا جایی اهمیت پیدا نموده که با توجه به کیفیت پایین جوش در سازه های فلزی جوشی امروزه ترجیح به ساخت سازه های بتنی وجود دارد. علت اصلی این موضوع مهارت پایین جوشکاران و بعلاوه کیفیت پایین مصالح مصرفی است. متاسفانه عدم وجود نظارت دقیق موجب شده تا هرچه بیشتر از کیفیت اجرای سازه های فلزی کاسته گردد.

سازه های بتنی نیز با مسائل زیادی همانند سنگینی بیش از حد سازه و اجرای سازه با استفاده از مصالح کم کیفیت روبرو هستند. معمولاً اکیپ های اجرایی از تخصص بالایی در اجرای سازه های بتنی برخوردار نیستند و معمولا نفراتی هستند که به صورت تجربی در کار کارگاه های ساختمانی این کار را فرا گرفتند.

موضوع دیگری که در اجرای سازه های فولادی و بتنی در سطح کشور مشکل ایجاد نموده و از کیفیت اجرایی آن می کاهد عدم نظارت دقیق به وسیله مهندسین ناظر است که به نوبه خود مشکل کاهش کیفیت را برای پیمانکاران ایجاد می نماید.

مسائل بیان شده تماماً در سازه های ال اس اف وجود ندارد و با توجه به شیوه ساخت این سازه ها معمولا خطای انسانی در آن به حداقل ممکن می رسد. نظارت ناظرین در سازه های ال اس اف به اندازه حداقلی بوده و با توجه به شیوه ساخت و اجرای این گونه سازه ها می توان تا حدود زیادی از مقاومت آنها اطمینان کسب کرد.

سازه ال اس اف در واقع نوعی سازه سبک بوده که به راحتی طراحی و ساخته می گردد و می توان به سرعت آن را در کارگاه های ساختمانی اجرا نمود. معایب ساخت سازه در سازه ال اس اف به حداقل رسیده و با توجه به فراوری کارخانه ای خطای انسانی در آن به حداقل اندازه رسیده است.

هزینه سازه ال اس اف

در رابطه با هزینه اجرای سازه های ال اس اف نسبت به سازه های بتنی و فولادی می توان گفت تقریباً تا حدود 10 درصد هزینه اجرای این سازه ها کمتر است البته طراحی اجرا شده بعلاوه مقدار متراژ تعداد طبقات در این محاسبه بسیار پر اهمیت است.

محدودیت های سازه ال اس اف

تنها محدودیت هایی که در ساخت سازه های ال اس اف وجود دارد محدودیت تعداد طبقات قابل ساخت، ابعاد دهانه ها و بعلاوه نیروی متخصص است. البته پیشتر تامین قطعات فلزی گالوانیزه نیز با مسائلی همراه بود اما با توجه به توسعه صنعت امروزه این مشکل تقریباً برای اجرای سازه های lsf وجود ندارد.

مزیت های سازه ال اس اف

با توجه به نوع ساختار شاید اینطور برداشت گردد که سازه های lsf از استقامت کافی برخوردار نیستند اما باید گفت که این سازه ها با توجه به فرایند نورد سرد از استقامت بسیار بالایی برخوردار هستند بعلاوه با توجه به نوع ساختار اسکلتی آنها قدرت باربری این سازه ها بسیار بالاست. نکته بسیار مهم درباره سازهای ال اس اف این است که در برابر آتش سوزی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد

سازه های ال اس اف با سازه های cfs آیا تفاوتی دارند؟

باید بگوییم بله. در سیستم ال اس اف، دیوارها باربر بوده و نقش انتقال بار را به عهده دارند و در این سیستم خبری از تیر و ستون نیست، اما در سیستم سی اف اس باربری به وسیله تیرهای فرعی و اصلی و ستون ها انجام می پذیرد.

مهمترین تفاوت تفاوت lsf و cfs در امکان استفاده از مصالح سنتی جهت اجرای دیوار ها می باشد، که در سیستم ال اس اف این امکان وجود ندارد، یا به عبارت صحیح تر توجیه ندارد، چرا که بعلت وجود المان های قائم (Stud) به فواصل حداکثر 60 سانتیمتر از یکدیگر در دیوار ها، در نهایت برترین سیستم پوششی استفاده از گچ برگ برای داخل، پشم سنگ یا پلی استایرن به عنوان عایق صوتی و حرارتی در وسط دیوارها و سمنت بورد به عنوان پوشش خارجی دیوار (نما) می باشد، که این محدودیت باعث افزایش هزینه تمام شده دیوار ها نسبت به سیستم سنتی (بلوک، سفال، آجر، لیکا ….) می شد. با توجه به نبود این محدودیت در سیستم سی اف اس هزینه تمام شده پروژه به مقدار قابل توجهی در cfs کاهش می یابد (بعلت امکان استفاده از مصالح ارزانی همانند بلوک سفالی.)

چطور باید سازه های ال اس اف را تهیه نمود؟

برای تهیه سازه ال اس اف پیشنهاد می کنیم حتما از یک شرکت با تجربه و معتبر در این زمینه کمک بگیریم. چرا که طراحی و اجرای این سازه ها احتیاج به تخصص و تجربه بسیار بالایی دارد شرکت های همانند شرکت اشکو سازه گستر که تجربه بالایی در این صنعت داشته و جزو مجموعه های شناخته شده بازار هستند می توانند در این جهت اطمینان بخش شما باشند. دریافت مشاوره های رایگان این مجموعه می تواند شما را در تصمیم گیری نهایی کمک کند.

پیشنهاد میکنیم حتما از مشاوره های این شرکت بهره ببرید تا نمادی از تخصص و تجربه را در صنعت سازه ال اس اف مشاهده نمایید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "راه چاره ساخت سریع ترین ساختمان !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره ساخت سریع ترین ساختمان !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید