برترین دستگاه پلمپ سیل القایی

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، آیا تا به حال بعد از باز کردن یک بطری مربا با خود فکر نموده اید که چگونه می توان آن را مهر و موم کرد؟

برترین دستگاه پلمپ سیل القایی

دستگاه پلمپ سیل القایی (cup sealer aluminium foil) یا واشر سیل القایی برای آب بندی بطری محصولات قبل از دربندی استفاده می گردد و از اصل القای الکترومغناطیسی برای پلمب کردن و اعمال مهر و موم های هرمتیک روی دهانه بطری ها استفاده می نماید. از این رو به آن دستگاه پلمپ سیل القایی شیشه نیز گفته می گردد.

موارد استفاده از دستگاه پلمپ سیل القایی

از سرریز شدن محتویات شیشه ها جلوگیری می نماید و در صنایع مختلف مانند مواد غذایی، دارویی، نفت، آفت کش ها، مواد شیمیایی، آرایشی و بهداشتی و غیره استفاده می گردد. دستگاه سیل القایی قابلیت افزایش ماندگاری محصولات و دستیابی به بالاترین کیفیت آب بندی را دارد. بعلاوه می توان از دستگاه پلمپ سیل القایی ای جی برای چاپ برچسب روی مهر و موم برای نشانه گذاری و شناسایی آسان محصول استفاده کرد.گفتنی است در فرآیند آب بندی، بعضی از دستگاه ها نه تنها مهر و موم ها را سر جای خود قرار می دهند بلکه دارای قابلیت درپوشی نیز هستند، که فراوری تعداد زیادی از محصولات را در یک حرکت، آسان تر می نمایند.

دستگاه پلمپ سیل القایی فویل آلومینیومی

این دستگاه برای اعمال مهر و موم فویل آلومینیومی هرمتیک روی ظروف مختلف، از القای الکترومغناطیسی استفاده می نماید و ممکن است برای آب بندی انواع مختلف محصولات در بخش هایی مانند مواد شیمیایی، مواد غذایی، دارویی و آرایشی، استفاده گردد.

مزایای دستگاه پلمپ سیل القایی فویل

با استفاده از دستگاه پلمپ ورق سیل القایی می توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:این دستگاه دارای مواد ساختمانی با کیفیت بالا از فولاد ضد زنگ است و در نتیجه طول عمر آن را تضمین می نماید. دارای انواع مختلفی از موتورهای محرک است که به فرآیند آب بندی که سریع تر و قابل اعتمادتر است یاری می نماید.این دستگاه اتوماتیک، قابل اعتماد بوده و در مدت زمان کوتاهی انواع بطری ها را آب بندی نموده و برای پلمب درب بطری های مختف، فویل آلومینیومی کامپوزیت فراوری می نماید.

معایب دستگاه پلمپ سیل القایی فویل

بعضی از معایب دستگاه های سیل القایی به توضیح زیر است:- این دستگاه شما را به یک نوع ماده آب بندی آلومینیومی محدود می نماید.- با توجه به کاهش تطبیق پذیری آن، هزینه تعمیر آن زیاد است.- بخش عمده ای از دستگاه های سیل القایی فویل آلومینیومی در مقیاس بزرگ هستند و بنابراین فضای بیشتری را اشغال می نمایند.

دستگاه سیل القایی دستی چگونه کار می نماید؟

برای قرار دادن یک مهر و موم با کیفیت روی درب ظروف، یک سیستم آب بندی فویل با استفاده از القای الکترومغناطیسی احتیاج است. در زیر یک مرجع گام به گام روش کار سیل القایی ارائه شده است.

مرحله آماده سازی:

باید مطمئن شوید که سیستم دستگاه در شرایط عملکرد صحیح واقع شده است. شما باید مطمئن شوید که دستگاه سالم است، مایع روان نماینده در جای خود واقع شده است و همه اجزای آن مرتب هستند.علاوه بر این، مواد آب بندی باید برای ورود فوری به قیف سیستم نصب گردد. تمامی اجزای آب بندی شامل ورق های کاغذ، فویل آلومینیومی و صفحه سیل حرارتی در این قسمت بارگذاری می شوند.

تهیه مواد پلمپ در دستگاه پلمپ سیل القایی

در این مرحله، سیستم به طور اتوماتیک مواد آب بندی را یکی یکی انتخاب می نماید. یک لایه القایی استاندارد بعلاوه شامل چندین لایه است که از یک مقوا، یک فویل آلومینیومی و یک صفحه پلمپ حرارتی تشکیل شده است.اولین ورق تخته کاغذی است که در بالای مهر و موم رو به سپر قرار می گیرد. برای سهولت دسترسی یا برداشتن سریع پلمپ بطری، می توانید چسب را روی درب آن بهره ببرید.مومی که تخته کاغذ را به فویل آلومینیومی می چسباند، ورق دوم است. فویل آلومینیومی به عنوان سومین ورقی است که روی لایه زیرین مهر و موم لمینت می کنید. لایه زیرین می تواند لایه آب بندی حرارتی یا فیلم پلیمری باشد.

قرار دادن مهر و موم روی درپوش:

سپس می توانید بسته به نوع دستگاه، مهر و موم را ابتدا روی درپوش یا روی بطری قرار دهید. در این مثال، قبل از چسباندن فویل روی بطری، ابتدا آن را روی درب ظرف قرار می دهید.

قرار دادن مهر و موم روی ظرف:

شیشه به همراه مواد روی یک تسمه نقاله از زیر یک سیم پیچ القایی عبور می نماید. کامپیوتر درب را به همراه مهر و موم داخل بطری در حین حرکت ظرف نگه می دارد. به علت جریان گردابی، سیم پیچ القایی یک میدان الکتریکی نوسانی منتشر می نماید که فویل آلومینیومی را گرم می نماید.لایه دوم موم آغاز به حل شدن در تخته کاغذ می نماید و آن را جذب می نماید و مهر و موم را از درپوش جدا می نماید. پوشش حرارتی یا فیلم پلیمری در این مرحله ذوب می گردد و روی لبه ظروف چسبانده می گردد.

فرآیند خنک سازی:

در این مرحله به وسیله یک تسمه نقاله، بطری را به مکانیزم خنک نماینده ظرف منتقل می کنید. پلیمر مذاب به علت سرد شدن با ظرف یک پیوند برقرار نموده و در نتیجه یک مهر و موم هرمتیک ایجاد می نماید. این روش پایدار است و ظرف و محتویات آن ایمن هستند.

چک کردن استحکام مهر و موم:

آنالیز کیفیت پلمپ قرار گرفته روی درب بطری در این مرحله انجام می گردد تا کاربر اعتبار سیل القایی را آنالیز نموده و مطمئن گردد محصول به مقدار کافی محکم است. برای اطمینان از دوام پلمپ، می توانید از واحد مقدار گیری مقاومت مهر و موم بهره ببرید. بسته بندی و آماده سازی برای حمل و نقل جزو مراحل بعدی می باشد.

نحوه تست کیفیت فرآیند سیل القایی فویل:

دستگاه های سیل القایی فویل که با الزامات کیفیت مناسب مطابقت دارند به وسیله بیشتر تامین نمایندگان در بازار به فروش می رسند. این قوانین اعلام شده کیفیت محصولات شما را در برابر سایر فراورینمایندگان محافظت می نماید. بعلاوه به شما تضمین می نماید که دستگاه سیل القایی انتخابی تان برای استفاده طولانی مدت ایمن است. علاوه بر این، الزامات کیفیت تضمین می نماید که روش آب بندی و مهر و موم محصولتان به مقدار کافی استاندارد است.

معیارهای خرید دستگاه پلمپ سیل القایی دستی یا اتوماتیک برای کسب و کار شما:

صدور گواهینامه ISOتضمین سازگاری استانداردهای CEتضمین استاندارد کیفیت GMPگواهی عملکرد cGMP

یک پارچگی آب بندی حرارتی به وسیله ISO11607-2 کنترل و تایید می گردد که الزامات گواهی را برای مراحل مونتاژ، شکل دهی و آب بندی به تمامی فراورینمایندگان اعلام می نماید.این امر حکم می نماید که برای داشتن شواهد کافی از استحکام مهر و موم و استریلیزاسیون در این روش احتیاج به گواهی عملکرد تجهیزات بسته بندی داشته باشید.تأیید استحکام کیفیت کار و روش ساخت دستگاه سیل القایی به وسیله آزمایش مقاومت حرارتی با استفاده از معیارهای زیر انجام می گردد:

نمونه ای از محصول پلمپ شده:

در این مرحله، شما باید نمونه های تصادفی را در ظروف گوناگون از مهر و موم های مختلف جمع آوری کنید. بسته به مقدار درب بطری، می توانید قسمتی از پلمپ اجرا شده را به حدود 15 میلی متر برش دهید. اگر مهر و موم بزرگتر از 500 میلی متر باشد، باید نمونه های بیشتری را از آن برش زده و جدا کنید.

کالیبره کردن دستگاه و تست قدرت:

تا زمان استفاده از این دستگاه، باید واحد مقدار گیری قدرت را کالیبره کنید. در این صورت، بر اساس نمونه هایی که به دست می آورید، می توانید معیارهای تحقیق را تامین کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه پلمپ سیل القایی به سایت ای جی https://www.ag777.com/ مراجعه کنید.

منبع: فرارو

به "برترین دستگاه پلمپ سیل القایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دستگاه پلمپ سیل القایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید