راهنمای سفر به آنتالیا ، بهشتی بر کناره مدیترانه

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، آنتالیا برای ما ایرانی ها نامی آشناست و با فرا رسیدن بهار و تابستان یکی از مقصدهایی است که در صدر فهرست سفر بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. حتی اگر پیش تر به این شهر سفر نموده باشید هم با دانستن نکته های و جزئیاتی دربار ه سرگرمی ها، جاهای دیدنی، مراکز خرید، مکان های تاریخی و فرهنگی می توانید سفر دلپذیرتری را برنامه ریزی کنید و از وقت تان بهتر بهره ببرید و بیش تر خوش بگذرانید. به همین علت تصمیم گرفتیم در خبرنگاران مطلبی را به راهنمای سفر به آنتالیا اختصاص دهیم.

راهنمای سفر به آنتالیا ، بهشتی بر کناره مدیترانه

برترین راستا، همه راه ها به آنتالیا ختم می شوند

راهنمای سفر به آنتالیا | سفر هوایی به صرفه ترین شیوه سفر به آنتالیاست

بیشتر گردشگرها برای سفر به آنتالیا راستا هوایی که راحتی بیش تری دارد و آن ها را مستقیم به مقصد موردنظرشان می رساند، ترجیح می دهند. اما عده ای هم هستند که علاقه ای به بسته های سفری ندارند و دوست دارند سفرشان را خودشان طراحی و برنامه ریزی نمایند. این جور دنیاگرد ها در راستا در چند شهر توقف و اقامت می نمایند و حسابی خوش می گذرانند.

راهنمای سفر به آنتالیا | سواحل زیبای شهر ساحلی آنتالیا

شهر آنتالیا در موقعیت جغرافیایی قرار گرفته که به علت دارا بودن شاهراه های زمینی که به تمام محورهای اصلی این کشور متصل هستند، علاوه بر سفر هوایی امکان سفر با دوچرخه، اتومبیل و اتوبوس را برای گردشگران فراهم می نماید. از تمام شهرهای بزرگ و اصلی کشور ترکیه چه با مراجعه به آژانس ها مسافرتی و چه به صورت آنلاین می توانید با قیمت به صرفه، بلیت هواپیما و اتوبوس به آنتالیا را تهیه کنید. توجه کنید که آنتالیا یکی از مقصدهای گردشگری مهم ترکیه است و در زمان تعطیلات رسمی این کشور، ممکن است تهیه بلیت چندان آسان نباشد و در صورتی که قصد سفر زمینی داشته باشید با ترافیک شدید در جاده ها روبرو خواهید شد. بنابراین، هنگام برنامه ریزی سفر به این نکته توجه کنید.

در وبلاگ دانلود سرا بخوانید

چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟

برترین زمان سفر به آنتالیا فصل بهار است

در راهنمای سفر به آنتالیا به شما می گوییم که چه زمانی برای سفر به این شهر دنیاگردی مناسب است. برترین زمان سفر به آنتالیا بهار و تیر ماه است. اما در این شهر که آفتاب بیش از سی صد روز از سال در آسمان می درخشد، تقریبا در هشت ماه امکان سرگرمی و خوش گذرانی وجود دارد. حتما در برنامه ریزی سفرتان این موضوع را در نظر بگیرید که تیر تا خاتمه مرداد گرم ترین ماه های آنتالیا هستند و رطوبت در بالاترین حد است.

راهنمای سفر به آنتالیا | آفتاب درخشان سواحل آنتالیا زبانزد دنیاگرد های بین المللی است

دسامبر و ژانویه هم هوا تقریبا سرد و بارانی است. اما در بقیه ماه ها با توجه به انگیزه و هدف سفرتان می توانید از قدم زدن یا آفتاب گرفتن در سواحل ماسه ای زیبا، شنا در دریای لاجوردی، شب های آرام و دلپذیر مدیترانه، گردش در بافت قدیمی و سر زدن به بازارهای محلی و موزه ها، خرید و پرسه زدن در مراکز خرید مدرن و نوشیدن قهوه ترک عالی در کافه های دنجی که با سلیقه تزئین شده اند و انواع سرگرمیات آبی لذت ببرید. حتی در گرم ترین ماه ها، آبتنی در مدیترانه لذت بی مانندی دارد و با پوست برنزه خوشرنگ و کلی خاطره از لحظه های خوش به خانه باز می گشت.

راهنمای سفر به آنتالیا ، هر آنچه برای خوش گذرانی باید بدانید

مهم ترین بخش راهنمای سفر به آنتالیا که باید برای سفر به این شهر و خوش گذراندن در آن بدانید، هزینه های هتل، رفت و آمد، خورد و خوراک، دیدنی ها و سرگرمی هاست. در ادامه راهنمای سفر به آنتالیا به این موضوعات خواهیم پرداخت.

نگران هزینه ها نباشید

راهنمای سفر به آنتالیا | هزینه های اقامت در آنتالیا پایین است

در آنتالیا می توانید بدون دغدغه برای هزینه های سفرتان برنامه ریزی کنید. متناسب با هر مقدار بودجه امکانات مناسبی برای گردش و خوش گذرانی وجود دارد. اگر از بسته های سفری شامل هواپیما و هتل برای سفر به این شهر استفاده نموده اید و دغدغه ی پیدا کردن هتل ندارید و قصد ندارید سراغ سرگرمی ها و خریدهای گران قیمت هم بروید، روزی حدود سی تا چهل لیره برای گشت وگذار در شهر کافی است. اما اگر بسته سفری خریداری ننموده اید و قصد دارید هتل تان را خودتان رزرو کنید، انتخاب های زیادی پیش روی شماست.

هاستل های آنتالیا

هاستل ها مسافرخانه هایی هستند که طرفدارهای زیادی در آنتالیا دارند

در آنتالیا، مانند بقیه مقصدهای گردشگری ترکیه، هاستل یا مهمان خانه های متنوعی در بازه قیمتی متفاوت وجود دارد؛ تخت خوابی در یک اتاق عمومی هاستل شبی ده لیره و اتاق های خصوصی در هاستل ها معمولا شبی 50 تا 80 لیر قیمت دارند. در هاستل هم مانند هتل صبحانه به عنوان بخشی از خدمات مهمان خانه سرو می گردد و هزینه جداگانه برای آن دریافت نمی گردد.

در وبلاگ دانلود سرا بخوانید

هتل های آنتالیا

هتل های آنتالیا از زیباترین و مجهزترین هتل های ترکیه به حساب می آیند

طیف هتل ها گسترده است و بر اساس هزینه ای که برای اقامت در نظر گرفته اید می توانید در میان هتل های ارزان، میان رده تا لوکس، محل اقامت تان را پیدا کنید. هتل های میان رده معمولا 90 تا 200 لیر و هتل های لوکس بالاتر از 200 لیر برای هر شب قیمت دارند. اگر قصد دارید بیشتر وقت تان را در هتل و ساحل بگذرانید می توانید هتلی را انتخاب کنید که تمام وعده های غذایی را پوشش می دهد و امکانات سرگرمیات آبی هم در آن فراهم است. البته این هتل ها به علت امکانات و خدماتی که ارائه می نمایند، قیمت بالایی دارند.

هزینه ی خوردنی ها و حمل و نقل در آنتالیا

به طور معمول یه وعده غذایی در آنتالیا 8 تا 40 لیره است

درباره هزینه خورد و خوراک، انتخاب های متنوعی وجود دارد. از فست فودهای غربی که قیمت مناسبی دارند تا رستوران های کوچک ترکی و دکه های غذای خیابانی که غذایی خوشمزه و ارزان را برای تان آماده می نمایند. تمام مراکز خرید بزرگ هم فودکورت دارند که انواع و اقسام غذاها از خوراکی های ترکی تا بین المللی در آنها با طیف قیمت متفاوت در آن ها پیدا می گردد. اما به طور کلی یک وعده غذای معمولی 8 تا 40 لیره و یک وعده در رستورانی لوکس بالاتر از 100 لیره قیمت دارد.

خیابان های آنتالیا جان می دهد برای پیاده روی

رفت و آمد در آنتالیا هزینه چندانی ندارد، چون بیش تر گردشگران در هتل و ساحل وقت می گذرانند. اما اگر علاقه مند به گردش در شهر باشید هم ارزان ترین وسیله اتوبوس و دلموش ، تاکسی های خطی، است. تاکسی ها مانند بقیه نقاط ترکیه گران هستند.

خوراکی های آنتالیا، ترکیب دلپذیر چندفرهنگی

در آنتالیا خوراکی های دریایی هواداران زیادی دارد

یکی از مهم ترین بخش های راهنمای سفر به آنتالیا معرفی خوردنی هاست. هیچ سفری بدون چشیدن خوراکی که عصاره فرهنگ و تمدن آن کشور و شهر است، کامل نمی گردد و طبعا راهنمای سفر به آنتالیا هم از این قاعده مستثنا نیست. جالب ترین نکته درباره فرهنگ غذایی آنتالیا این است که این منطقه از تنوع و غنای ترکیه بهره فراوانی برده. فرهنگ غذایی این شهر ترکیبی است از فرهنگ عثمانی، مدیترانه ای، عربی و یونانی که مهاجران یونانی با خود به همراه آورده اند. به جز خوراک های دریایی معروف، مشهورترین غذاهای آنتالیا پیاز و شیش کوفته هستند. پیاز با ارده، سیر، گردو، لوبیای پخته و روغن زیتون درست می گردد و شیش کوفته توپ های گوشتی تند و تیز است که روی سیخ کباب می گردد. اگر دوست دارید طعم های مختلف را امتحان کنید، این دو غذا و کباب های آنتالیا را از دست ندهید.

در وبلاگ دانلود سرا بخوانید

دیدنی ها و رفتنی های بهشت مدیترانه

راهنمای سفر به آنتالیا | کاله ایچی، شهر قدیمی آنتالیا

آنتالیا به جز طبیعت زیبا، سواحل بی نظیر و دریای درخشان لاجوردی، دیدنی های زیادی دارد. کاله ایچی یا بافت قدیمی شهر با کوچه های سنگفرش که پر از کافه و بوتیک است، بازار روز و بازار سنتی که می توانید کلی خرده ریزهای جالب در آن ها پیدا کنید و برای علاقه مندان به تاریخ، موزه باستان شناسی آنتالیاست. راستا تراموای مرکز شهر بین کاله ایچی و موزه باستان شناسی هم یکی از دوست داشتنی های این شهر است.

راهنمای سفر به آنتالیا | پاموک کاله

پاموک کاله یا قلعه پنبه ای که استخرهای آهکی طبیعی در دل کوه هستند یکی از دیدنی های آنتالیا و حتی دنیا است. این استخرهای آب گرم خاصیت درمانی هم دارند. آمفی تئاتر باستانی آسپندوس، شهر گمشده مایرا، خرابه های باستانی پرگ و شهر باستانی فاسلیس هم از دیگر دیدنی های آنتالیا هستند. تله کابین سواری بر فراز مدیترانه و قایق سواری از دیگر سرگرمیات آنتالیا هستند که خاطره ای فراموش نشدنی برای تان می سازند. اگر به همراه فرزندتان به آنتالیا سفر نموده اید یک روز را هم به پارک آبی اختصاص دهید.

شما تجربه ای در مورد سفر به آنتالیا دارید؟

اگر نکته ای به فکر تان می رسید، برای ما بنویسید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای سفر به آنتالیا ، بهشتی بر کناره مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آنتالیا ، بهشتی بر کناره مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید