دستگاه تشخیص سریع کرونا تجاری سازی می گردد

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، دستگاه تشخیص سریع کرونا با تشکیل یک استارت آپ به نام امگا اپتیکس تجاری سازی می گردد.

دستگاه تشخیص سریع کرونا تجاری سازی می گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ دانلود سرا، با تشکیل یک استارت آپ به نام امگا اپتیکس قرار است یک دستگاه تشخیص سریع کرونا تجاری سازی گردد، دستگاهی که در آن از فناوری آزمایشگاهی روی تراشه استفاده شده است.

این پلتفورم آزمایشگاه روی تراشه که به وسیله محققان دانشگاه تگزاس در آستین ایجاد شده است می تواند مقادیر کمی ویروس را در یک نمونه تشخیص دهد. یک تراشه واحد می تواند ده ها یا حتی صد ها بیمار را سریعتر و با هزینه کمتری نسبت به روش های آزمایش فعلی آزمایش کند.

ری چن، استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده مهندسی کاکرل می گوید: به جای اینکه افراد را به بیمارستان ها ببریم و در منطقه ها دورافتاده انجام چنین کاری امکان پذیر نیست، می توانیم بیمارستان را به خانه مردم منتقل کنیم.

این تیم تحقیقاتی، نمونه اولیه ای از پلتفورم تشخیصی را با هدف عرضه آن به بازار ایجاد نموده است. محققان بیش از هفت سال روی این پلتفورم کار نموده اند و در مقاله جدیدی که در Applied Physics Review منتشر شده، روش خود را با سایر روش های پیشرفته آزمایشی مقایسه کردند. در این پروژه محققان استارت آپ امگا اپتیکس (Omega Optics) مستقر در آستین هم مشارکت داشتند، شرکتی که به وسیله چن تأسیس شده تا روی ساخت اجزای ادوات فوتونیک کار نمایند.

مزیت اصلی این پلتفورم، قابلیت حمل بودن آن است. البته محصولات تشخیصی قابل حمل دیگری هم در بازار وجود دارد. با این حال، پلتفورم چن بیشتر شبیه به فناوری آزمایش بالینی است، که به میزان بسیار کوچکتر کاهش یافته است. سایر پلتفورم های تشخیصی با سطوح مشابه دقت و حساسیت، بزرگتر و حجیم تر بوده و نمی توان آن ها را از بیمارستان یا مرکز درمانی خارج کرد.

این پلتفورم بعلاوه توانایی تشخیص دقیق نمونه های بسیار رقیق را که از افراد دارای مقادیر کم ویروس در بدن، استخراج می گردد، دارد. این موضوع برای تشخیص کرونا بسیار مهم است، زیرا بسیاری از موارد بدون علامت به علت عدم امکان تشخیص مقادیر کرم از بار ویروسی، از دست کادر درمان بدون تشخیص رد می گردد.

علاوه بر کرونا، این سیستم توانایی تشخیص بهتر انواع مختلف سرطان را دارد، سرطان هایی که دارای نشانگر زیستی بوده و تشخیص آن در مراحل اولیه سخت است. یکی از راه های افزایش موفقیت درمان سرطان، تشخیص زودهنگام آن است که احتیاج به تشخیص دقیق و حساس دارد.

چن می گوید: سرطان بسیار خطرناک است، زیرا در بسیاری از مواقع تشخیص نشانگر زیستی سرطان بسیار دیر انجام می گردد. در این دستگاه شما می توانید نشانگر زیستی را در مراحل اولیه تشخیص دهید، زیرا ما روش جدیدی را برای افزایش برهم کنش بین نشانگر زیستی و نور ایجاد کردیم، که کلید تشخیص است.

علاوه بر قابلیت حمل، فراوری این سیستم مقرون به صرفه است و مقیاس پذیری آن آسان است، زیرا به تراشه های سیلیکونی متکی است. این امر هزینه های مصرف نمایندگان را کاهش می دهد.

چن یکی از بنیان گذاران شرکت امگا اپتیکس است، استارتاپی که به رهبری مخترع این فناوری که برای تجاری سازی این فناوری تاسیس شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستگاه تشخیص سریع کرونا تجاری سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تشخیص سریع کرونا تجاری سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید