چشم انداز روشنی را در حوزه گردشگری استان یزد پیش بینی می کنیم

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، چشم انداز روشنی را در حوزه گردشگری استان یزد پیش بینی می کنیم.

چشم انداز روشنی را در حوزه گردشگری استان یزد پیش بینی می کنیم

مهران فاطمی با تأکید بر لزوم توسعه گردشگری با رویکرد دانش بنیان در سال نو اظهار کرد: یکی از روینمودهای اصلی دولت از آغاز استقرار، توجه به ظرفیت های اقتصادی مختلف با موضوع توسعه فناوری و دانش بنیان بوده است.

استاندار یزد با بیان اینکه تقویت ظرفیت های دانش بنیان یکی از لازمه های امروز اقتصاد و توسعه ایران اسلامی است، اضافه نمود: رویکرد دانش بنیان را در تمام ظرفیت های اقتصادی استان یزد گسترده خواهیم کرد و یکی از مهمترین ظرفیت های امروز اقتصاد استان ما گردشگری و توسعه صنایع دستی است.

فاطمی به لزوم برنامه ریزی برای توسعه گردشگری، رونق اقتصاد و بازار صنایع دستی مبتنی بر دانش بنیان و توسعه فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: زمینه سازی برای استارت آپ های مرتبط، کسب و کارهای نوپا و شرکت های دانش بنیان در حوزه گردشگری با جدیت بیش از پیش دنبال می شود.

او تأکید کرد: در خصوص گردشگری، آینده و چشم اندازی روشنی را برای استان پیش بینی می کنیم. از این رو، کسب و کارهای نوپا در حوزه گردشگری می توانند سهم زیادی از بازار را کسب کنند.

استاندار با بیان اینکه تا به امروز ظرفیت های دانش بنیان در حوزه گردشگری آنطور که باید مورد استفاده قرار نگرفته، شرح داد: برخی از نرم افزارها و اپلیکیشن ها در خصوص گردشگری بسیار مؤثرند و نقش مهمی در رونق و توسعه این صنعت ایفا می کنند که باید مدنظر متصدیان امر قرار گیرد.

فاطمی گفت: لازم است در استان یزد نیز با استفاده از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان، بنیاد ملی نخبگان و نخبگان، پارک علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان و همچنین بخش خصوصی و فعالان این صنعت، رویکرد دانش بنیان در حوزه های مختلف را تقویت کنیم.

او به ظرفیت یزد به عنوان شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم در حوزه حمل و نقل و خدمات، تنوع بخشی گردشگری خصوصا گردشگری سلامت و معرفی و تبلیغات نیز بیش از پیش با رویکرد دانش بنیان اقدام کنیم.

فاطمی بابیان اینکه صنایع دستی نیز بر بستر دانش بنیان می تواند ارزش اضافه نموده بیشتری را به همراه داشته باشد، اظهار کرد: در خصوص تولید، عرضه، بسته بندی، صادرات و سایر زنجیره مربوط به صنایع دستی توسعه فناوری و دانش بنیان زمینه ساز رشد اقتصادی خواهد شد.

استاندار یزد به خانه های خلاق صنایع دستی و ظرفیت های ارزشمند شرکت های دانش بنیان در استان اشاره کرد و گفت: پیوند دانش بنیان با دو حوزه گردشگری و صنایع دستی نه تنها منجر به رشد اقتصادی هدفمندتر و بیشتری خواهد شد، بلکه می تواند اشتغالزایی فارغ التحصیلان بیکار و جوانان استانمان را نیز با ایجاد اشتغالی موردپسند و دارای ظرفیت جذب جوانان به همراه داشته باشد و مورد استقبال واقع شود.

فاطمی از رویکرد حمایتی دولت از حوزه دانش بنیان یادکرد و گفت: رونق اشتغال و توسعه اقتصاد استان یزد بر پهنه دانش بنیان حرکت بر موضوع شعار سال را با جدیتی بیشتر از گذشته نشان می دهد و اهتمام دستگاه های دولتی را در این باره مؤکد هستیم.

استاندار یزد در سرانجام با بیان اینکه در خصوص توسعه گردشگری و صنایع دستی با رویکرد دانش بنیان، جای کار زیادی وجود دارد، تأکید کرد: تسهیلگری در این جهت یکی از روینمودهای دولت خصوصا مبتنی بر شعار امسال است و ما نیز از این رویکرد با جدیت تمام حمایت می کنیم.

منبع: همگردی

به "چشم انداز روشنی را در حوزه گردشگری استان یزد پیش بینی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز روشنی را در حوزه گردشگری استان یزد پیش بینی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید