تاکید حزب اتحاد بر ضرورت تغییر در نظام آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با انتشار بیانیه ای بر ضرورت تغییر در نظام آموزش و پرورش و پاسخگویی دولت به مطالبات معلمان تاکید نمود.

تاکید حزب اتحاد بر ضرورت تغییر در نظام آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، در این بیانیه آمده است:

طرح پیاپی تنگناهای معیشتی و مطالبات صنفی معلمان شریف و زحمتکش کشور که هم زمان با ارائه و تصویب لایحه قانون نظام رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی، اعتراضات گسترده و سراسری آنان را در یک ماهه گذشته در پی داشته است، نشانه جدی و واقعی از وجود مسائل مزمن و حاد رویکردی در نظام آموزش و پرورش ایران است.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: نظام معلمی، نهاد مدرسه و نظام آموزش و پرورش ما در اثر بینش ها، روش ها و ساختارهای کهنه، متصلب و ناکارآمد با آسیب ها و بحران های جدی روبرو هستند که باید با اصلاح ریشه ای آن ها به سوی درمان عملی دردهای موجود حرکت کرد. حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در این جهت مسائل و مسئولیت هایی را که در برابر حکومت، دولت و نهادهای مدنی و عموم شهروندان قرار دارند همیشه پی گرفته و می گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رغم این ضرورت ها امروز جامعه ما شاهد شکل گیری و رشد روندهای نگران نماینده ای در عرصه آموزش و پرورش است که هم کیان اجتماع و فرهنگ ملی را تهدید می نماید و هم ارکان و اجزای نظام تعلیم و تربیت ازجمله نهاد مدرسه و شرایط معلمان و دانش آموزان را.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن حمایت از اعتراضات قانونی معلمان و درخواست از دولت و مجلس برای عمل هرچه سریع تر و واقعی تر به وعده ها، بر لزوم تفکیک دو موضوع متفاوت رتبه بندی و حقوق معلمان تأکید می نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی شک حل مسائل پیچیده موجود تنها به وسیله گفت وگوی موثر و فراگیر حاکمیت با معلمان و تشکل های صنفی و سیاسی آن ها امکان پذیر است؛ و به این مهم باید عملا و به موقع پرداخت.

این بیانیه تاکید می نماید: دولت و مجلس باید با التزام به اجرای کامل قانون رتبه بندی و اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان و جلب اعتماد عمومی و مشارکت فعال معلمان، راه را برای گفت وگو با تشکل های سیاسی و صنفی باز کند و به خواسته های بدنه معلمان عملاً توجه نمایند.

در خاتمه این بیانیه آمده است: ضرورت دارد با بازاندیشی در جایگاه و نقش آموزش و پرورش در ساختن امروز و آینده کشور برای عبور جامعه از تنگناها از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت به درستی استفاده گردد. نظام کنونی آموزش و پرورش که پاسخ گوی احتیاجهای امروز کشور و اقتضائات جامعه و دنیا کنونی نیست، احتیاج به تحول و تغییر دارد. برای انجام این تغییر باید عزم ملی و مشارکت اجتماعی و مدنی شکل بگیرد، فرصت ها اندک و الزامات بسیار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید حزب اتحاد بر ضرورت تغییر در نظام آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید حزب اتحاد بر ضرورت تغییر در نظام آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید