استاندارد یورو 5 به زودی ابلاغ می گردد

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، کاهش کیفیت بنزین عامل اصلی افزایش مصرف سوخت خودرو ها است. بنزین عرضه شده در ایران با استاندارد های روز دنیا همخوانی ندارد و باعث افزایش آلودگی هوا و آسیب تماشا موتور خود رو ها می گردد.

استاندارد یورو 5 به زودی ابلاغ می گردد

بحث کیفیت بنزین مصرفی در ایران مدت ها است که مطرح است و اغلب هم تحت تأثیر بحث قیمت و مسائل عرضه قرار گرفته و جدی گرفته نشده است. این خبر حاکی از ابلاغ استاندارد یورو 5 در آینده نردیک است.

کیفیت بنزین و گازوئیل فراوری پالایشگاه های داخلی با وجود کوشش های زیاد از سوی وزارت نفت، هنوز با سطح استاندارد فاصله زیادی دارد. ادامه این فرایند نامطلوب باعث خواهد شد تا در زمستان پیش رو آلودگی هوا در کلانشهرها بیش از گذشته افزایش یابد.

غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد، درباره اعلام خبر غیر استانداردبودن بنزین خاطرنشان کرد: من خاطرنشان کردم که در آنالیز های عمده آلایندگی های بنزین مثل آروماتیک ها، بنزن، گوگرد و مواردی این قبیل در کلانشهر ها در سطح استاندارد قرار داشت، اما در شهر های دیگر استاندارد نبود و عدم تطابق هایی وجود دارد.

او ادامه داد: هم اکنون عدد اکتان در کلانشهر ها و سایر شهر ها با استاندار های ابلاغی اختلافاتی دارد. از این بابت ما تقاضای اصلاح را از وزارت نفت آغاز کردیم. در نفت، گاز و گازوئیل هم این عدم انطباق بیشتر است.

بنزین خوب و بد به این موضوع که ایران مخازن نفتی زیادی دارد یا خیر ارتباطی ندارد، بلکه مرتبط با پالایشگاه ها است. پالایشگاهی خوب است که بتواند بنزین خوب فراوری کند.

شریعتی ادامه داد: کیفیت بنزین طی سال های گذشته بهبود پیدا نموده است، اما هنوز در بحث عدد اکتان با استاندارد ها فاصله داریم. در بحث گازوئیل، نفت و گاز احتیاج به اقدامات جدی داریم. مبنای محاسبات ما طبق فرمول سال 99 یعنی استاندارد یورو 4 بود. استاندارد یورو 5 هم تدوینش به تازگی اجرا شده است و به زودی ابلاغ می گردد.

شریعتی درباره ضمانت اجرای این استاندارد ها به وسیله فراوری کنندگان سوخت اظهار کرد: ما تأخیری در ابلاغ نخواهیم داشت و وزارت نفت که خود در تدوین این استاندارد نقش دارد، باید آن را اجرایی کند. جزء برنامه های وزارت نفت است که توان فراوری خود را ارتقا بدهد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ دانلود سرا مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "استاندارد یورو 5 به زودی ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد یورو 5 به زودی ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید