قد بلندترین زن دنیا سه رکورد دیگر گینس را هم شکست

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، قد بلند گاهی باعث خوش تیپی و گاهی باعث دردسر است. رومیسا بلندقدترین زن دنیا از مسائل رکورد های متعدد خود می گوید، اما خرسند است که ثبت نام او در گینس باعث دریافت خدمات حمایتی شده است.

قد بلندترین زن دنیا سه رکورد دیگر گینس را هم شکست

به گزارش همشهری، بلند قد بودن را بعضی یکی از فاکتور های زیبایی و جذابیت می دانند، اما بلندقدترین زن دنیا مسائل خاص خود را دارد.

رومیسا گلگی که رکوردار گینس به عنوان بلندقدترین زن دنیا است، سه رکورد دیگر را نیز در اختیار گرفته است. این زن ترک که وکیل و پژوهشگر است، از بدو تولد درگیر یک بیماری است.

او گفت: در دوران کودکی خیلی مورد آزار و اذیت قرار گرفتم، اما یکی از مزایای بلند قد بودن این است که توانستم در رکورد های دنیای گینس ثبت نام کنم.

رومیسا اکنون رکورد این موارد را نیز در اختیار دارد:

طولانی ترین انگشت یک فرد زنده (مونث): 11.2 سانتی متر

بزرگ ترین دست های یک فرد زنده (زن): مقدار دست راست او 24.93 سانتی متر و دست چپ 24.26 سانتی متر

بلندترین پشت در یک فرد زنده (مونث): 59.90 سانتی متر

او در سال 2021 رکورد دنیای گینس را برای بلندقدترین زن زنده دنیا در اختیار گرفت. در آخرین مقدار گیری قد رومیسا 215.16 سانتی متر ثبت شد. او اولین عنوان رکوردی خود را در سال 2014 به عنوان یک نوجوان دریافت کرد و از آن موقع تا به امروز تحت حمایت قرار گرفته است.

رومیسا به علت ناتوانی خود معمولا روی ویلچر حرکت می نماید و فقط برای مدت کوتاهی می تواند راه برود. او تنها عضو خانواده گلگی است که این ویژگی را دارد.

منبع: فرارو

به "قد بلندترین زن دنیا سه رکورد دیگر گینس را هم شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قد بلندترین زن دنیا سه رکورد دیگر گینس را هم شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید