راهکار تازه دانشمندان برای از بین بردن سوسک های مزاحم!

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، تا به امروز کوشش های زیادی برای از بین بردن حشرات موزی و سوسک ها با درجه های موفقیت متفاوت صورت گرفته است. یکی از اشکالات اصلی حشره کش ها خطرناک بودن آن ها برای سلامتی انسان، حیوانات خانگی و محیط زیست است. محققان در آخرین کوشش خود رویکرد کاملا جدیدی را برای این مشکل اتخاذ نموده اند؛ از بین بردن حشرات با استفاده از پرتو های لیزر.

راهکار تازه دانشمندان برای از بین بردن سوسک های مزاحم!

به گزارش وبلاگ دانلود سرا به نقل از rahnamato، محققان پیش از این نیز یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی برای کشتن پشه ها ساخته بودند. در کوشش نو، آن ها دستگاه قبلی را به منظور نابود کردن سوسک ها اصلاح کردند. طراحی این دستگاه کاملا ساده است.

محققان کار خود را با یک Jetson Nano شروع کردند؛ یک دستگاه الکترونیکی کوچک که نرم افزار یادگیری ماشینی را اجرا می نماید. آن ها با اضافه کردن دو دوربین، یک گالوانومتر و یک لیزر قابل تنظیم به این دستگاه کوشش کردند تا دستگاه نوی بسازند.

محققان ابتدا این دستگاه را در آزمایشگاه مورد آنالیز قرار دادند. آن ها دریافتند که دستگاه نوشان می تواند سوسک ها را با دقت شناسایی و پرتو لیزر را به آن ها بتاباند. آن ها بعلاوه توانستند لیزر را به گونه ای تنظیم نمایند تا انواع مختلفی از ضربه ها را پرتاب کند. می توان پرتو ها را طوری تنظیم کرد که سوسک ها را بی هوش کند و یا آن ها را بکشد.

محققان تا به امروز هیچ تمایلی برای بازاریابی این دستگاه از خود نشان نداده اند. آن ها تصاویر مورد احتیاج برای آموزش ساخت این دستگاه را در GitHub و مجموعه داده های ردیابی را در kaggle.com به اشتراک گذاشته اند. اکنون هر شخصی می تواند با استفاده از استراتژی تعیین شده در این مقاله دستگاه مورد نظر خود را بسازد.

هزینه مورداحتیاج برای ساخت این دستگاه حدود 250 دلار اعلام شده است. محققان هشدار می دهند که برای ساخت آن باید موارد ایمنی به وسیله افراد رعایت گردد، زیرا راهنمایی لیزر مورد استفاده به چشم، ممکن است باعث نابینایی گردد.

منبع: فرارو

به "راهکار تازه دانشمندان برای از بین بردن سوسک های مزاحم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار تازه دانشمندان برای از بین بردن سوسک های مزاحم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید