حمایت نظامیان فرانسوی از هشدار جنگ داخلی ژنرال های بازنشسته

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، شماری از نیروهای تمام وقت ارتش فرانسه در نامه ای سرگشاده از موضع نظامیان سابق که به تازگی درباره وقوع یک جنگ داخلی در فرانسه به دلیل سیاست های سست امنیتی و مبارزه با افراطگرایی هشدار داده بودند، حمایت کردند.

حمایت نظامیان فرانسوی از هشدار جنگ داخلی ژنرال های بازنشسته

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماه گذشته مجله دست راستی والور اکتوئل نامه ای سرگشاده با امضای بیش از 1000 پرسنل نظامی و تایید حدود 20 تن از ژنرال های بازنشسته سرشناس منتشر کرد و از امانوئل ماکرون و دولتش خواست تا اقدامی علیه خطرات افراطگرایی و تعصب مذهبی که به گفته آنها هدفشان ایجاد دودستگی در جوامع و به راه انداختن یک جنگ داخلی بود، انجام دهند.

این نظامیان هشدار دادند که چنانچه مقامات از متوقف کردن این سیاست های سست که می تواند به یک هرج و مرج سراسری ختم گردد ناکام بمانند، مداخله خواهند کرد. سپس مارین لوپن، رهبر جناح راستگرای اجتماع ملی فرانسه از این ابتکارعمل نظامیان استقبال نموده و از امضاکنندگان خواست تا به حزب او محلق شوند. این در حالی بود که دولت و احزاب چپگرا ارتش را بابت این موضع گیری و مداخله در سیاست سرزنش کردند.

در نامه ای که شامگاه یکشنبه در مجله والور اکتوئل به چاپ رسید، آمده است: بزرگان ما مبارزانی شایسته احترام هستند. به اسم نمونه، اینها افراد مسنی از اعضای ارتش هستند که شما در هفته های اخیر افتخار آنها را زیر پا گذاشته اید. اینها هزاران خدمتگزار فرانسوی هستند که با عقل سلیم نامه ای سرگشاده امضا کردند، سربازانی که برترین سال های خود را برای دفاع از آزادی ما فدا کردند... شما همچون شورشی با آنها رفتار کردید، گرچه تنها تقصیر آنها این است که عاشق کشورشان هستند و به عزای سقوط احتمالی آن نشسته اند.

شماری از اعضای تمام وقت ارتش فرانسه هم نسبت به وقوع جنگ داخلی در کشورشان هشدار داده و از مردم خواستند تا برای نجات سرزمینشان کاری انجام دهند.

این نامه سرگشاده تا ساعت شش به وقت گرینویچ به امضای بیش از یک میلیون تن رسید.

رئیس ستاد دفاعی فرانسه در مصاحبه با روزنامه لوپاریزین گفت، ژنرال هایی که نامه سرگشاده اول را به امضا رساندند با اقدامات تنبیهی نظیر مجازات های انضباطی یا اخراج کامل روبرو خواهند شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "حمایت نظامیان فرانسوی از هشدار جنگ داخلی ژنرال های بازنشسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت نظامیان فرانسوی از هشدار جنگ داخلی ژنرال های بازنشسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید