تصویر روز ناسا: سحابی تاریک اسب دریایی

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، تصویر امروز ناسا، سحابی اسب دریایی را نشان می دهد که به شکل شبحی در پس زمینه ای درخشان و پر ستاره دیده می گردد. این ابر های غبارآلود و تیره واقع در صورت فلکی شمالی قیفاووس، بخشی از ابر مولکولی راه شیری هستند که در فاصله 1,200 سال نوری از ما واقع شده است.

تصویر روز ناسا: سحابی تاریک اسب دریایی

سحابی اسب دریایی بخشی از ابر مولکولی راه شیری است. سحابی تاریک اسب دریایی یکی از 182 جرم تاریک آسمان است که در صورت فلکی قیفاووس واقع شده است.

در تصویر امروز ناسا چه می بینیم؟

تصویر امروز ناسا، سحابی اسب دریایی را نشان می دهد که به شکل شبحی در پس زمینه ای درخشان و پر ستاره دیده می گردد. این ابر های غبارآلود و تیره واقع در صورت فلکی شمالی قیفاووس، بخشی از ابر مولکولی راه شیری هستند که در فاصله 1,200 سال نوری از ما واقع شده است.

سحابی تاریک اسب دریایی با نام بارنارد 150 (B150) نیز شناخته می گردد. این سحابی یکی از 182 جرم تاریک (سحابی های تاریک و ابر هایی از گاز و غبار تیره میان ستاره ای) آسمان است که به وسیله E. E. Barnard در اوایل قرن بیستم لیست بندی شده است.

مجموعه ای از ستارگان کم جرم در داخل این سحابی درحال شکل گیری هستند، اما هسته های درحال فروپاشی آن ها تنها در طول موج های فروسرخ بلند قابل مشاهده هستند. ستارگان رنگی و زیبای قیفاووس نیز زیبایی این چشم انداز کهکشانی را دوچندان می نمایند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "تصویر روز ناسا: سحابی تاریک اسب دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر روز ناسا: سحابی تاریک اسب دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید