ببخش تا معجزه اش را ببینی

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، برای سلامت خودتان هم که شده، همین حالا دست از لجاجت بردارید. هیچ کس نمی تواند بگوید بخشیدن آسان است. به ویژه اگر فردی عمیقاً شما را آزرده باشد، بخشیدنش بسیار مشکل خواهد بود. اما باید بدانیم بخشش امکان پذیر است و به طور معجزه آسایی برای سلامت روح و جسم مفید. دکتر فردریک لاسکین نویسنده کتاب ببخش برای خوبی می گوید: تحقیقات نشان داده افرادی که می بخشند، افسردگی، خشم و استرس کمتری دارند و امیدشان به آینده بیشتر است. بنابراین از فرسودگی سیستم دفاعی بدن شان کاسته می گردد، اشک ها ذخیره می گردد و فرد احساس سرزندگی بیشتری می نماید اما چگونه باید این معالجه را شروع کنیم؟

ببخش تا معجزه اش را ببینی

ببخش تا معجزه اش را ببینی

برای سلامت خودتان هم که شده، همین حالا دست از لجاجت بردارید. هیچ کس نمی تواند بگوید بخشیدن آسان است. به ویژه اگر فردی عمیقاً شما را آزرده باشد، بخشیدنش بسیار مشکل خواهد بود. اما باید بدانیم بخشش امکان پذیر است و به طور معجزه آسایی برای سلامت روح و جسم مفید. دکتر فردریک لاسکین نویسنده کتاب ببخش برای خوبی می گوید: تحقیقات نشان داده افرادی که می بخشند، افسردگی، خشم و استرس کمتری دارند و امیدشان به آینده بیشتر است. بنابراین از فرسودگی سیستم دفاعی بدن شان کاسته می گردد، اشک ها ذخیره می گردد و فرد احساس سرزندگی بیشتری می نماید اما چگونه باید این معالجه را شروع کنیم؟

1ـ خونسردی خود را حفظ کنید:

برای غلبه بر خشم خود، راهکارهای ساده مدیریت استرس را امتحان کنید. چند نفس عمیق بکشید و به چیزهایی که شما را خرسند می نماید و برای تان لذت بخش است فکر کنید، مانند یک صحنه زیبا از طبیعت تا فکر درباره فردی که دوستش دارید.

2 ـ هرگز منتظر معذرت خواهی نباشید:

بیشتر اوقات افرادی که به شما صدمه رسانده و شما را ناراحت می نمایند، اصلاً قصد عذرخواهی ندارند. حتی ممکن است از روی قصد و نیت بخواهند شما را ناراحت نمایند یا این که دیدشان نسبت به مسائل با شما یکسان نیست. بنابراین اگر شما بخواهید منتظر شنیدن معذرت خواهی آنها باشید، ممکن است مجبور شوید دوران انتظار طولانی و وحشتناکی را پشت سر بگذارید. این موضوع را در فکر خود نگه دارید که بخشش الزاماً به معنای آشتی با فردی که شما را ناراحت نموده یا چشم پوشی از اشتباه او نیست.

3 ـ کنترل خود را به دست انتقام گیرنده فکر ندهید:

به جای این که روی احساسات جریحه دار شده خود تمرکز کنید، یاد بگیرید که به عشق، زیبایی و محبت های اطراف خود توجه کنید.

4 ـ سعی کنید گاهی از دید دیگران به مسائل نگاه کنید:

اگر گاهی اوقات با فرد مورد نظر همدردی کنید، ممکن است متوجه شوید که او این کار را از روی نادانی، ترس یا حتی عشق انجام داده است.

5 ـ فواید بخشش را بشناسید:

مطالعات نشان می دهد افرادی که قدرت بخشش دیگران را دارند، پرانرژی تر هستند. علاوه بر این اشتهای بهتر و الگوهای خواب بهتری دارند.

6 ـ نباید فراموش کنید که خود را هم باید ببخشید:

برای بعضی از افراد، بخشیدن خودشان، بزرگ ترین جدال و چالش است. اما نباید فراموش کنید که اگر قادر به بخشش خود نباشید، اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد.

منبع: نشریه راه موفقیت شماره 21.

منبع: راسخون

به "ببخش تا معجزه اش را ببینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببخش تا معجزه اش را ببینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید