با فستیوال های هیجان انگیز بلژیک آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، در این مقاله به معرفی فستیوال های بلژیک بپردازیم. در صورتی که قصد سفر به بلژیک را دارید با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

با فستیوال های هیجان انگیز بلژیک آشنا شوید!

کشور بلژیک یکی از کشورهای اروپای غربی است که به آثار تاریخی بجا مانده از قرون وسطی معروف می باشد. این کشور در دنیای امروز به یکی از مهمترین کشورهای دنیا از حیث گردشگری مبدل شده است. در این کشور فستیوال های زیادی اجرا می شوند که مورد توجه اغلب گردشگران قرار می گیرند.

برای خرید بلیط هواپیما با مناسب ترین قیمت از وبلاگ دانلود سرا روی تصویر زیر کلیک کنید.

فستیوال و جشن سال نو | فستیوال های بلژیک

جشن سال نو میلادی که در اوایل زمستان برگزار می شود، مهم ترین و محبوب ترین فستیوال بلژیک است. البته این مهم صرفا به کشور بلژیک اختصاص نداشته و در تمام کشورهای اروپایی و امریکایی و بعلاوه در بعضی از کشورهای آسیایی و افریقایی اهمیت زیادی دارد اما این فستیوال در بلژیک با آب و تاب بیشتری برگزار می شود.

دورهمی های داخل و خارج از خانه پایه ثابت این جشن است؛ رژه های خیابانی، رویدادهای خاص در بارها و کافه ها و نمایش آتش بازی، اجرای موسیقی زنده به همراه فستیوال های غذا و نوشیدنی جز جدایی ناپذیر جشن سال نو در بلژیک هستند. اگر هم زمان با آغاز سال نو در بلژیک حضور داشتید خودتان را برای یک روز هیجان انگیز آماده کنید.

فستیوال یا کارناوال ماه فوریه

کارناوال ماه فوریه به دوران کلیسای کاتولیک رومی (Roman Catholic)در دوره لِنت (Lent) یا چله روزه باز می شود. اگر می خواهید در برترین فستیوال ماه فوریه شرکت کنید حتما کارناوال شهر بروکسل را انتخاب کنید. این کارناول مربوط به دورانِ افراط در مصرف غذا و نوشیدنی و حتی تفریح ها پیش از آغاز دوران گرفتن روزه است.

کارناوال ماه فوریه نیز همراه با بعضی از برنامه های اجرایی است که از جمله آن ها می توان به رنگ آمیزی خیابان ها، تزیین خانه ها، رژه های خیابانی، اجرای موسیقی های زنده و بعلاوه برپایی همزمان فستیوال های غذا و نوشیدنی اشاره نمود که برای اغلب مردم به هیجان انگیزترین بخش کارناوال ها تبدیل شده است.

سینما نوو | فستیوال های بلژیک

اگر می خواهید محبوب ترین بازیگران سینمای دنیا را مشاهده کنید در ماه مارس راهی بلژیک و شهر بروژ شوید. فستیوال بین المللی فیلم یکی از فستیوال های سینمایی است که همه ساله بزرگان دنیای سینما را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند. حال سوال این است که چرا این فستیوال به عنوان سینمای نوو شناخته می شود؟

سینما نوو (Cinema Novo) یک فستیوال بین المللی فیلم است که فیلم های مختلفی اعم از فیلم های کوتاه، فیلم های بلند و حتی مستند هایی از آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا را به نمایش می گذارد. این فستیوال ده روزه در خانه هنر لومیِر (Lumière Art House) و سینمای لیبرتی بلاکباستر (Liberty blockbuster) برگزار می شود.

فستیوال فلاندرز

اگر به دنیای هنرهای زنده علاقه دارید قطعا از شرکت در فستیوال فلاندرز مسرور خواهید شد. این فستیوال برای بزرگ داشت تئاتر، موسیقی و پایکوبی های سنتی است. دلیل نام گذاری این فستیوال نیز برگزاری آن در شهر فلاندرز است، اما امروزه شاهد برگزاری آن با همین عنوان در شهر بروکسل نیز هستیم. اگر می خواهید در این فستیوال شرکت کنید باید در ماه آوریل راهی بلژیک شوید. آوریل تا اکتبر مدت زمان برگزاری فستیوال فلاندرز در بلژیک است.

اجراهای زیبایی از موسیقی های زنده، کنسرت های پر شور و سنتی، تئاتر و پایکوبی های محلی در مکان های عمومی شهر از جمله ساختمان های تاریخی، کلیساها، تالارهای شهر، سالن های تئاتر و صومعه ها برگزار می شوند. البته اگر هوا مناسب باشد این فستیوال ها در فضای باز هم به اجرا در آمده و لحظات دل چسبی را برای شرکت نمایندگان خلق می نمایند.

فستیوال رژه خون مقدس | فستیوال های بلژیک

سابقه رژه خون مقدس باز می شود به رژه بسیار باشکوهی که به وسیله مسیحیان در شهر بروژ برگزار گشت. Procession of the Holy Blood عنوان رسمی این رژه است و در آن یک ظرف عتیقه حاوی خون مقدس که به وسیله کنتِ فلاندر و پس از بازگشت از جنگ های صلیبی به او تقدیم شده بود در خیابان های قرون وسطایی شهر و به همراه یک رژه مذهبی گردانده می شود. برگزاری رژه خون مقدس به ماه می باز می شود و هرساله در شهر بروژ برگزار می شود.

فستیوال رژه زینکا

اگر می خواهید در یکی از پرانرژی ترین رژه های بلژیک شرکت کنید فستیوال رژه زینکا را از دست ندهید. این فستیوال در شهر بروکسل برگزار می شود و تمام شهر را به یک مکان رنگارنگ و سرشار از انرژی مبدل می سازد. ای جشن نیز در ماه می برگزار می شود و در میان مردم محلی به رژه بیگ زی دی (Big Z-Day) معروف است.

همچون بسیاری از فستیوال های بلژیک، رژه زینکا نیز زمان مناسبی برای برگزاری بسیاری از هنرهای زنده است. در این جا می توانید شاهد برگزاری موسیقی زنده، کنسرت، پایکوبی، جشن های خیابانی و پوشیدن لباس های خاص و جالب باشید. بارها و کافه ها نیز مملوء از جمعیت شده و ساعات دل پذیری را برای مهمانان فراهم می نمایند.

جشن روز ملی بلژیک | فستیوال های بلژیک

21 جولای به عنوان روز ملی بلژیک نام گذاری شده است. این تاریخ در سال 1830 و بعد از انقلاب بلژیک و اعلام استقلال آن معین شده و امروزه بهانه مناسبی برای برگزاری یک جشن ملی شده است.

برترین رویداد روز ملی بلژیک در بروکسل است که همراه با نمایش آتش بازی، نمایش های خیابانی و یک رژه بزرگ نظامی در پارک بروکسل صورت می گیرد. مردم بلژیک در پی استقلال خود روزهای خوب و پر رونقی را سپری نموده اند و همین امر نیز باعث شده است تا اغلب آنان در این روز به برگزاری جشن روز ملی بپردازند.

همانطور که می دانید بلژیک یکی از کشورهای پیشرفته است که مردم آن نیز از سطح عایدی مناسبی برخوردار بوده و به دلیل شرایط مناسب زندگی به یکی از کشورهای مهاجرپذیر مبدل شده است. بنابراین جای تعجب ندارد اگر مردم این کشور با شور و هیجان خاصی در روز ملی این کشور شرکت می نمایند.

فستیوال می بوم

فستیوال مِی بوم (Meyboom) به عنوان یکی از قدیمی ترین فستیوال های سنتیِ بلژیک شناخته می شود که در شهر بروکسل برگزار می شود. این فستیوال نیز همچون بسیاری از جشن های کشور بلژیک در فصل تابستان و در ماه آگوست و در فضای باز اتفاق می افتد. فستیوال مِی بوم شامل برنامه های متعددی از جمله اجرای موسیقی سنتی، نمایش عروسک های غول پیکر و غذاها و نوشیدنی های محلی است.

مسابقات گرندپری بلژیک | فستیوال های بلژیک

یکی از محبوب ترین فستیوال های بلژیک که در روزهای گرم تابستان نیز برگزار می شود مسابقات گرندپری است. این مسابقات در هفته آخر آگوست برگزار گردیده و مربوط به منطقه آردنس بلژیک است.

جالب است بدانید که در هفته آخر آگوست این منطقه به یکی از شلوغ ترین منطقه ها بلژیک مبدل می شود، طوری که روزهای قبل از آغاز مسابقات، تمام هتل و اقامتگاه ها رزرو شده و دیگر جایی برای اقامت باقی نمی ماند.

به همین دلیل شما هم اگر قصد شرکت در این فستیوال را دارید باید از قبل یک اتاق را رزرو کنید تا پیروز شوید مسابقات گرندپری فرمول یک (Grand Prix) که در پیست فرانکورشان (Circuit de Francorchamp) برگزار می شود را از نزدیک دیدن کنید.

فستیوال فرش گل

در این فستیوال می توانید میلیون ها گل زیبا و رنگارنگ را ببینید که به صورت یک فرش زیبا عایدیه و با تمام لطافت و طراوتی که دارند یک صحنه بی بدیل را خلق می نمایند.

برگزاری این فستیوال در ماه اکتبر است و به دلیل مطبوع بودن آب و هوا نیز یکی از محبوب ترین فستیوال های ملی در بلژیک می باشد. فستیوال فرش گل (Flower Carpet Festival) در کلیسای قلب مقدس (Sacred Heart) در بروکسل برگزار می شود. محل برگزاری این فستیوال، محوطه گراند پالاس (Grand Palace) است.

فستیوال بومبال | فستیوال های بلژیک

همانطور که از نام این فستیوال پیداست یک جشن سنتی با حضور محلی ها در کشور بلژیک است. فستیوال بومبال (Boombal) با اجرای پایکوبی های محلی گره خورده است.

رقاصان هماهنگ با آهنگ های محلی به اجرای پایکوبی زنده پرداخته و یک نمایش دیدنی را اجرا می نمایند. در این فستیوال شاهد تهیه غذاهای گیاهی بوده و بعلاوه افراد عادی نیز به پایکوبی و پایکوبی همراه با رقاصان و آهنگ سازان می پردازند. این اجرا به همراه نورپردازی های زیبایی که به وسیله افراد محلی و خوش سلیقه اجرا شده اند زیبایی فستیوال را چندبرابر می نمایند.

فستیوال راک ورچتر

راک وِرچتِر (Rock Werchter) نام یکی از فستیوال های موسیقی است که در سال 2015، پیروز به دریافت جایزه آرتور (Arthur Award) به عنوان برترین فستیوال موسیقی در سطح دنیا شده است.

این رویداد هنری یکی از محبوب ترین و هیجان انگیزترین فستیوال های کشور بلژیک است که از سال 1974 تا به امروز با شور و هیجان خاصی برگزار می شود. تاریخ دقیق برگزاری این فستیوال از تاریخ 27 ژوئن تا 30 ژوئن می باشد.

باتوجه به اینکه بلیط های شرکت در فستیوال راک ورچتر به سرعت به فروش می رسند بهتر است بلیط های خود را قبل از سفر به بلژیک بخرید.

کارناوال بنش | فستیوال های بلژیک

کارناوال بنش (Carnaval De Binche) متعلق به قرن چهاردهم میلادی است و تا به امروز، به عنوان یکی از محبوب ترین فستیوال های سنتی در کشور بلژیک شناخته می شود. در این فستیوال سه روزه می توانید شاهد لباس های مختلفی باشید که افراد پوشیده و در قالب دهقانان و دلقک ها در خیابان ها ظاهر می شوند و به رژه و پایکوبی می پردازند.

هفته اول ماه مارس زمان دقیق برگزاری این فستیوال است. برای اینکه بتوانید در شب های چراغانی شده و خیابان های رنگین بلژیک به دلیل برگزاری فستیوال بنش شرکت کنید باید از دوم تا پنجم مارس را در این کشور بگذرانید. از ویژگی های مطلوب این فستیوال نیز برگزاری آن در هوای آزاد می باشد.

فستیوال تومارو لند | فستیوال های بلژیک

فستیوال تومارو لَند (Tomorrowland) در بلژیک یک فستیوال دیگر در حوزه هنر و موسیقی است. باید در ماه جولای راهی بلژیک شوید تا بتوانید در یکی از محبوب ترین فستیوال های موسیقی در این کشور شرکت کنید. بسیاری از افراد از سراسر دنیا در ماه جولای راهی بلژیک می شوند تا بتوانند به صورت زنده شاهد برگزاری فستیوال تومارو لند باشند.

قدمت این فستیوال به کمتر از بیست سال می رسد، اما در همین مدت اندک نیز توانسته است به جایگاه تعیین و والایی در فستیوال های بلژیک دست پیدا کند. این فستیوال در یکی از پارک های فلاندرز برگزار گردیده و هنرمندان مطرح دنیا نیز در آنجا موسیقی های مختلفی را اجرا می نمایند.

فستیوال شکلات مونس

جشن شکلات مونس (Chocolate Festival Of Mons) با هدف فراوری و عرضه برترین و خوشمزه ترین شکلات های بلژیکی برگزار می شود. اگر هوادار انواع شکلات تلخ و شیرین هستید می توانید در این فستیوال شرکت نموده و برترین شکلات بلژیک را در یکی از فروشگاه های این شهر پیدا کنید.

در فستیوال خوشمزه شکلات مونس می توانید با فراورینمایندگان شکلات از نزدیک صحبت نموده و نظرات خود را در مورد محصولات آن ها ارائه کنید. این کار یاری می نماید تا فراوری نماینده محبوب شما بتواند محصولات بهتر و خوشمزه تری را فراوری کند. برای شرکت در جشن شکلات مونس باید در ماه مارس راهی کشور بلژیک شوید.

فستیوال انیمیشن بروکسل | فستیوال های بلژیک

فستیوال انیمیشن بروکسل (Brussels Animation Film Festival) که با القاب دیگری از جمله انیما فستیوال (Anima Festival) نیز شناخته می شود به صورت سالانه و در ماه فوریه در کشور بلژیک و در شهر بروکسل برگزار می شود.

همانطور که پیداست در این فستیوال قرار است فراوری نمایندگان انیمیشن ها گرد همدیگر جمع شده و استعدادهای نو در این زمینه را معرفی نمایند. همه ساله انیمیشن های زیادی در این فستیوال معرفی می شوند که جنبه های مختلفی دارند؛ بعضی انیمیشن های کوتاه و مفهومی هستند و بعضی دیگر نیز انیمشین های بلند و سرگرم نماینده.

اگر علاقه زیادی به دنیای انیمیشن ها دارید و یا حتی در زمینه فراوری انیمیشن فعالیت می کنید پیشنهاد می دهیم در ماه فوریه راهی بروکسل شده و در این فستیوال شرکت کنید.

فستیوال نور گنت | فستیوال های بلژیک

برخلاف سایر فستیوال هایی که در فوق معرفی کردیم فستیوال نور بلژیک (Ghent Light Festival) یک فستیوال سالانه نیست و هر سه سال یک بار در شهر گنت بلژیک برگزار می شود.

اگر به گردشگری علاقه داشته باشید قطعا می دانید که شهر گنت یکی از شهرهای توریستی در کشور بلژیک به شمار میرود. این فستیوال که همراه با نورپردازی های حرفه ای و خلاقانه است محل برگزاری نمایش ها و اجراهای بی نظیری می باشد که بیش از 170 سال قدمت دارد. اگر می خواهید نمای باشکوه و منظره ها نورانی شهر گنت را ببینید این فستیوال را از دست ندهید.

فستیوال کامیون غذا در بروکسل

غذاهای خیابانی که امروزه در حال غلبه بر قدرت بی چون و چرای رستوران های بزرگ و زنجیره ای هستند در حال ساخت فستیوال های ملی و بین المللی نیز می باشند. اینجاست که باید فستیوال بسیار خوشمزه و هیجان انگیز کامیون غذا در بروکسل را به شما معرفی کنیم.

این فستیوال که امروزه در اغلب کشورهای اروپایی برگزار می شود سابقه چندانی ندارد، با این حال در همین مدت اندک نیز به محبوبیت بسیار زیادی در بلژیک دست یافته است.

در فستیوال کامیون غذا که در شهر بروکسل برگزار می شود صدها کامیون حمل غذاهای خیابانی در محل خاصی جمع شده و هرکدام از آن ها غذاهای متفاوتی را طبخ می نمایند. مشتریان نیز که در قالب شرکت نمایندگان در فستیوال و برای تست کردن غذاها حاضر شده اند در صف انتظار منتظر می مانند تا غذای خود را تهیه نمایند. اگر به شکم گردی در مسافرت های خود علاقه دارید فستیوال کامیون غذا در بروکسل را از دست ندهید.

فستیوال تابستانه بروکسل | فستیوال های بلژیک

این فستیوال همانطور که از نام آن پیداست مخصوص فصل تابستان است و در فصل آگوست برگزار می شود. بسیاری از هنرمندان بلژیکی در ماه آگوست در محل برگزاری فستیوال تابستانه شرکت نموده و به اجرای موسیقی و تفریح های زنده می پردازند.

این فستیوال پنج روز برای نشان دادن فرهنگ این کشور و در سال 2002 به وجود آمد. اگر می خواهید ساعات شاد و مفرحی را داشته باشید شرکت در این فستیوال را به شما پیشنهاد می دهیم.

فستیوال اومگانگ

دوران قرون وسطی که سراسر رنج و درد بوده است و به نقطه سرانجام عقیده های افراط گرایی در مورد دین و مذهب شناخته می شود. کشور بلژیک از جمله کشورهایی است که بیش از سایر کشورها تحت تاثیر افکار قرون وسطایی بوده و به نظر می رسد همین امر نیز باعث شده است تا مردم این سرزمین امروزه با فکر بازتر و متفکرانه ای به سمت پیشرفت و ترقی رهسپار شوند.

هم اکنون جشن های خاصی نیز برگزار می شوند که به نوعی نشان از عقاید قرون وسطایی دارند با این حال به محل شادی و مسروری مردم تبدیل شده و به نظر نمی رسد مردم این کشور برای بزرگداشت عقاید مذهبی در چنین جشن هایی شرکت نمایند.

فستیوال پوکل پاپ

فستیوال پوکِل پاپ (Pukkelpop) در سال 1985 و به عنوان یک رویداد کوچک محلی در کشور بلژیک برگزار گشت، اما طی سال های بعد نیز برگزار گردید و امروزه به یکی از فستیوال های سالانه بلژیک مبدل شده است. این فستیوال دارای 8 استیج است و هنرمندان زیادی که درعرصه موسیقی مهارت دارند در آن شرکت می نمایند. این فستیوال نیز در ماه آگوست برگزار می شود و می توانید بلیط های شرکت در آن را از وب سایت پوکل پاپ بخرید.

منبع: الی گشت

به "با فستیوال های هیجان انگیز بلژیک آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فستیوال های هیجان انگیز بلژیک آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید