اصرار مجلس برای رعایت راستی آزمایی لغو تحریم ها

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت نمایندگان مجلس اصرار دارند که خطوط قرمزی که نظام جمهوری در بحث لغو تحریم ها، راستی آزمایی و تضامین مطرح نموده باید رعایت گردد.

اصرار مجلس برای رعایت راستی آزمایی لغو تحریم ها

به گزارش خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به آخرین اخبار مذاکرات وین، گفت: فرایند مذاکرات تا امروز خوب بوده و به این جمع بندی رسیدیم که اگر بعد از این طرف اروپایی حُسن نیت داشته باشد، رسیدن به توافق برد- برد امکان پذیر بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت:پنج یا شش مورد اختلافی در مذاکرات وین به جای مانده بود که به نظر این نکات بسیار مهم بوده و جز اولویت های جمهوری اسلامی است که از حساسیت بسیار برخوردار است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برحل همه این موارد در مذاکرات تاکید نموده است، از جمله این موارد تحریم های کاتسا، یوترن و بعضی نهادهای ایران بود. این تحریم ها برای ما مهم است لذا درخواست کردیم که به صورت معین و شفاف حل و لغو گردد. اما در چند روز گذشته غربی ها مقاومت کردند و به نظر می رسد امریکایی ها هم محاسبه دقیق و درستی از جمهوری اسلامی ندارند، در حالی که آنها برای مذاکرات پیش قدم شدند.

عباس زاده مشکینی بعلاوه اظهار کرد: مجلس به نمایندگی از مردم اصرار دارد که خطوط قرمزی که نظام جمهوری در بحث لغو تحریم ها، راستی آزمایی و تضامین مطرح نموده باید رعایت گردد. بعلاوه رعایت قانون اقدام راهبردی اساس و معیار مجلس است و مجلس بر همین مبنا مذاکرات رصد می نماید. مجلس و ملت اجازه توافق بدون گرفتن تضمین های لازم را نخواهد داد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: توافق با توجه به مسیری که تا امروز آمدیم شدنی است اما اگر طرف های مقابل دنبال نتیجه برد- باخت باشند، طبیعتا ایران حاضر به چنین توافقی نمی گردد البته اگر نتوانیم مسئله را با مذاکره حل کنیم، راه های دیگری هم روی میز داریم.

همکاری ایران با غربی ها به شرط لغو تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی

وی اعلام کرد: لغو تحریم هایی چون تحریم کاتسا جز مطالبات ایران بوده و مذاکره نمایندگان ایران در پیشنهادات خود بر این موضوع تاکید کردند، ما حاضریم برای برطرف نگرانی غربی ها درباره فعالیت های هسته ای ایران، با آنها همکاری کنیم اما به شرطی که تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی تحمیل شده علیه مردم ایران را لغو نمایند تا محدودیت های غیرقانونی ایران مرتفع گردد.

نشست شورای عالی امنیت ملی برای آنالیز اختلافات به جای مانده در مذاکرات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داشتیم این دور از مذاکرات، آخرین دور مذاکرات وین باشد، گفت: با توجه به مباحث مطرح مسئولان مذاکره نماینده و وزارت خارجه امروز برای حل و فصل موارد اختلافی به جای مانده در شورای امنیت ملی حاضر شدند. کمیسیون امنیت ملی نیز از مسئولان وزارت خارجه و مذاکره نماینده ارشد ایران برای ارایه گزارش به کمیسیون دعوت بعمل می آورد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اصرار مجلس برای رعایت راستی آزمایی لغو تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار مجلس برای رعایت راستی آزمایی لغو تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید