هواشناسی: تداوم آلودگی هوای تهران تا فردا

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران نسبتا ابری پیش بینی می گردد. فردا 19 اردیبهشت 1401 آسمان نسبتا آفتابی خواهد بود و شاخص آلودگی هوا نیز در شرایط زرد پیش بینی می گردد.

هواشناسی: تداوم آلودگی هوای تهران تا فردا

به گزارش وبلاگ دانلود سرا؛ صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به صدور چهار هشدار طی روز های اخیر در زمینه خیزش گرد و خاک در کشور و تهران از تداوم آلودگی هوای مرکز تا فردا پیش از ظهر (19 اردیبهشت) اطلاع داد.

تا فردا قبل از ظهر خیزش گرد و خاک در تهران ادامه دارد، اما شرایط شهر های دیگر فرق دارد. شهر های واقع در مرکز کشور گرد و خاک ظرف سه روز آینده با این شرایط جوی روبرو می شوند. گردو خاک در شهر های جنوب غرب و غرب کشور از روز سه شنبه (20 اردیبهشت) دوباره تشدید می گردد.

شاهسونی رئیس اداره سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: شاخص کیفیت هوای تهران بین 201 تا 300 و در شرایط ناسالم برای همه قرار گرفته است و هر فردی در این شرایط می تواند اثرات جدی بهداشتی آلودگی هوا را تجربه کند.

ضیاییان درباره دلیل صدور هشدار زردرنگ - که بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد- در شرایطی که آلودگی هوای تهران تشدید شده است، گفت: از نظر هواشناسی، گرد و خاک دید ما تا 3500 را فقط کاهش داده است. در کل کشور مناطقی زیر دید 2000 متر خیلی کم داریم البته در شهر تهران موضوعی که باعث افزایش آلودگی می گردد، افزوده شدن آلاینده ها به هوای تهران است. در نتیجه شاخص کییفیت هوا افزایش پیدا کند والا از نظر دید مقدار گرد و خاک را در حد هشدار زرد رنگ است.

ضیاییان درباره این موضوع که استانداری تهران دلیل تعطیلی دیرهنگام مدارس به دلیل آلودگی هوا را تاخیر هواشناسی در اطلاع رسانی اظهار داشت، تاکید نمود: سازمان هواشناسی طی روز های اخیر چهار هشدار صادر نموده است؛ یکی 16 اردیبهشت به وسیله اداره کل هواشناسی تهران صادر شد. روز گذشته نیز این اداره کل هشدار زرد صادر کرد. ستاد مرکزی سازمان هواشناسی نیز اقدام به صدور دو هشدار هواشناسی کرد که یکی در سطح نارنجی و دیگری در سطح زرد بود و این هشدار ها در سایت هواشناسی نیز قابل دسترسی است.

منبع: فرارو

به "هواشناسی: تداوم آلودگی هوای تهران تا فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی: تداوم آلودگی هوای تهران تا فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید