زیباترین پارک های ملی کانادا

به گزارش وبلاگ دانلود سرا، کانادا، سرزمینی زیبا و متنوع است؛ از همین رو، جاهای دیدنی مختلفی را می توان در این کشور پهناور پیدا کرد. در کانادا، پارک های ملی فوق العاده ای وجود دارند که شامل کوهستان های برفی، سواحل سرسبز و دریاچه های زیبا هستند.

زیباترین پارک های ملی کانادا

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین پارک های ملی کانادا را به شما معرفی کنیم.

10. پارک ملی یوهو

Yoho National Park

بین استان های آلبرتا و بریتیش کلمبیای کانادا، یک منطقه بسیار جالب توجه و زیبا قرار گرفته است. در بخش استان آلبرتا، پارک ملی بنف قرار گرفته است و در بخش استان بریتیش کلمبیا نیز پارک ملی یوهو واقع شده است. پارک ملی یوهو در فاصله دو ساعته از شهر کالاگاری قرار گرفته است و مکانی ایدئال برای عاشقان طبیعت محسوب می گردد. در پارک ملی یوهو، دو دریاچه امرالد و اوهارا قرار دارند که فوق العاده تماشایی و زیبا هستند. از جمله دیگر جاهای تماشای این پارک ملی می توان به آبشار تاکاکاو و آبشار واپتا اشاره نمود.

9. پارک ملی جزیره پرنسس ادوارد

Prince Edward Island National Park

همانطور که از نامش پیدا است، پارک ملی جزیره پرنسس ادوارد در روی جزیره پرنسس ادوارد قرار گرفته است؛ این جزیره، تنها جزیره استانی به شمار می رود که در اقیانوس اطلس قرار گرفته است. در سواحل شمالی این جزیره، پارک ملی جزیره پرنسس ادوارد قرار گرفته است که از صخره های ماسه سنگی قرمز رنگ آن شناخته می شوند. در این پارک، علاوه بر قدم زدن در ساحل، می توانید در دریا شنا کنید و شب را در آنجا کمپ بزنید. چندین موزه و بنای تاریخی نیز در درون این پارک قرار دارند. تماشای فانوس دریایی قرار گرفته در این پارک نیز لذت خودش را دارد.

8. پارک ملی اویوئیتاک

Auyuittuq National Park

یکی از بزرگترین جزایر دنیا، جزیره بافین است که در منطقه نوناوت کانادا قرار گرفته است. در روی جزیره بافین، پارک ملی اویوئیتاک قرار گرفته است که مقصدی برجسته و جالب برای علاقه مندان به آثار هنری بومی، منظره ها مجذوب نماینده و روزهای تابستانی طولانی است. در ماه های ژوئن و ژوئیه، بازتماشامایندگان زیادی به پارک ملی اویوئیتاک سفر می نمایند؛ در این زمان، خورشید اصلا غروب نمی نماید و در نیمه شب نیز همچون ماه، درخشان است.

7. پارک ملی گروس مورن

Gros Morne National Park

پارک ملی گروس مورن در ساحل نیوفاندلند قرار گرفته است؛ نام این پارک ملی بر اساس بزرگترین قله آن به این صورت نام گذاری شده است. بخش اعظمی از این پارک ملی را کوهستان های لانگ رنج فرا گرفته اند. یکی از دلایل اصلی برای بازدید از پارک ملی گروس مورن نیز کوهنوردی به شمار می رود؛ در این پارک ملی، قله های بسیار خوبی قرار دارند که از بالای آن ها می توان شاهد منظره های تماشایی و خیره نماینده بود.

6. پارک ملی رایدینگ ماونتین

Riding Mountain National Park

در منطقه پارکلند مانیتوبا، پارک ملی رایدینگ ماونتین قرار گرفته است که مکانی بسیار مناسب و ایدئال برای کمپ زدن، کوهنوردی و عکاسی از طبیعت به شمار می رود. در داخل این پارک، سکونتگاه واساگامینگ قرار گرفته است و از همین رو، در آنجا می توان خوراکی های محلی خوشمزه ای را چشید. در پارک ملی رایدینگ ماونیتن، حیوانات مختلفی زندگی می نمایند که از جمله آن ها می توان به گوزن، آهو، گرگ خاکستری، پلیکان سفید، کوگر و غازهای کانادایی اشاره نمود. گله گاومیش های وحشی نیز در نزدیکی رودخانه آودی قرار دارند.

5. پارک ملی واترتون لیکز

Waterton Lakes National Park

یکی از نکات بسیار جالب توجه و برجسته در خصوص پارک ملی واترتون لیکز، این است که این مکان، مرز بین آمریکا و کانادا را تعیین می نماید. این پارک ملی در بخش کانادایی قرار گرفته است و بخش آمریکایی آن به نام پارک ملی یو اس گلاسیر شناخته می گردد. یکی از برجسته ترین منظره ها این پارک نیز دره رد راک است که در آن، صخره هایی به رنگ قرمز روشن وجود دارند که بسیار شبیه به صخره های صحرای آریزونا هستند. بوفالوهای زیادی در پارک ملی واترتون لیکز زندگی می نمایند که اگر شانس با شما یار باشد، احتمال تماشا آن ها در زیستگاه طبیعی شان بسیار زیاد است. از جمله جاهای تماشای دیگر این پارک می توان به آبشار بلکیستون اشاره نمود.

4. پارک ملی پسیفیک ریم

Pacific Rim National Park

پارک پسیفیک ریم در جزیره ونکوور در بریتیش کلمبیای کانادا قرار گرفته است و در کل به سه بخش اصلی تقسیم می گردد. بخشی از پارک که به نام لانگ بیچ شناخته می گردد در خلیج ویکانینیش قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین مکان ها برای کمپ زدن و موج سواری در کل کانادا محسوب می گردد. در بخش دیگری پارک که به نام بروکن گروپ شناخته می گردد، جزیره های کوچک زیادی وجود دارند. سومین بخش پارک ملی پسیفیک ریم نیز به نام وست کوست تریل شناخته می گردد که در آن، مسیرهای کوهنوردی و پیاده روی طولانی ای وجود دارند که در بخش هایی از آن می توان شاهد اقیانوس آرام بود.

3. پارک ملی ناهانی

Nahanni National Park

در منطقه ها شمال غربی کانادا، پارک ملی ناهانی قرار گرفته است. علاقه مندان به طبیعت و فعالیت های فضای باز، عاشق این پارک خواهند شد. نکته جالب توجه این است که بسیاری از بازتماشامایندگان برای رسیدن به این پارک ملی از هواپیمای دریایی استفاده می نمایند. رودخانه ساوث ناهانی، یکی از جاهای تماشای پارک ملی ناهانی محسوب می گردد. از جمله دیگر جاذبه های این پارک می توان به آبشار برجسته و خیره نماینده ویرجینیا اشاره نمود. پارک ملی ناهانی بیشتر مناسب افرادی است که دوست دارند تا شب را در آنجا کمپ بزنند یا برای چندین روز، کوهنوردی نمایند.

2. پارک ملی جاسپر

Jasper National Park

در قلب کوهستان آلبرتا راکی، پارک ملی جاسپر قرار گرفته است. پارک ملی جاسپر، یک پارک ملی فوق العاده و بزرگی است که در آن، از کوهستان تا یخچال های طبیعی، وجود دارند. در پارک ملی جاسپر، فعالیت های مختلفی وجود دارند که گردشگران می توانند آن ها را انجام بدهند. کوهنوردی، تماشای حیات وحش، صخره نوردی، ماهیگیری، کمپ زدن و اسب سواری از جمله فعالیت هایی است که می توان در پارک ملی جاسپر انجام داد. از جمله جاهای تماشای آن نیز می توان به آبشار آتاباسکا، دریاچه بسیار زیبای مدیسین و جاسپر اسکای ترم اشاره نمود.

1. پارک ملی بنف

Banff National Park

مشهورترین و شناخته شده ترین پارک ملی در کانادا، پارک ملی بنف است که در آلبرتا راکیز قرار گرفته است. در اینجا، می توان اطلاعات بسیار خوبی در خصوص حیات وحش محلی و فرهنگ بومی بدست آورد. قدم زدن در مسیرهای تماشایی این پارک ملی، از جمله جاذبه های آن به شمار می رود. دریاچه لوییس نیز دارای منظره های بسیار زیبا و خیره نماینده است. فعالیت های مختلفی را می توان در پارک ملی بنف انجام داد که از جمله آن ها می توان به اسکی، کوهنوردی، گلف، تماشای حیات وحش و … اشاره نمود.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "زیباترین پارک های ملی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پارک های ملی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید